۰۲۱۷۴۶۳۴
چگونه می توان از تفلیس به باتومی رفت؟

چگونه می توان از تفلیس به باتومی رفت؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

چگونه می توان از تفلیس به باتومی رفت؟

 

دو شهر بزرگ و توریستی گرجستان یعنی شهرهای تفلیس و باتومی در دو سر کشور گرجستان قرار گرفته اند و راه های مختلفی برای سفر بین آن ها وجود دارد. ما امروز می خواهیم راه های سفر به باتومی از تفلیس را به شما یاد بدهیم و روش های تردد بین تفلیس و باتومی را بررسی کنیم. به هر حال اگر شما هم می خواهید در  تور گرجستان  از دو شهر تفلیس و باتومی دیدن کنید، این  راهنمای سفر از تفلیس به باتومی  می تواند برای شما کارساز باشد.

 

 

راه های سفر به باتومی از تفلیس

 

شهر تفلیس 381 کیلومتر از باتومی فاصله دارد و هر کسی که بخواهد در تور گرجستان از هر دو این شهرها دیدن کند، باید به روشی این 381 کیلومتر را طی کند. در کل پنج روش برای سفر از تفلیس به باتومی وجود دارد که عبارتند از سفر از تفلیس به باتومی با اتوبوس، سفر از تفلیس به باتومی با قطار، سفر از تفلیس به باتومی با تاکسی، سفر از تفلیس به باتومی با ماشین شخصی و سفر از تفلیس به باتومی با هواپیما. ما در ادامه این روش ها را یک به یک بررسی می کنیم.

 

 

سفر از تفلیس به باتومی با اتوبوس

 

برای سفر از تفلیس به باتومی هم مینی بوس و هم اتوبوس موجود است. مینی بوس ها (مارشروتکا در زبان گرجستانی) از ایستگاه اتوبوس دیدوب تفلیس به سمت باتومی حرکت می کنند و کرایه آن ها نیز 25 لاری گرجستان است. برای اینکه شما بتوانید به ایستگاه دیدوب تفلیس برسید، باید یا سوار مترو شوید و یا اینکه با تاکسی به آنجا بروید. البته همان طور که گفته شد به جز این مینی بوس ها، یک سری اتوبوس برای سفر از تفلیس به باتومی نیز وجود دارد. این اتوبوس ها از ایستگاه اتوبوس اورتاچالا در جنوب تفلیس حرکت می کنند و قیمت بلیط شان هم 30 لاری گرجستان است. لازم به ذکر است که اتوبوس های تفلیس باتومی از مینی بوس های این مسیر راحت تر هستند. ضمنا خوب است این را هم بدانید که طی کردن مسیر تفلیس تا باتومی با اتوبوس و مینی بوس حدودا 6 ساعت زمان می برد و شما در اتوبوس های این مسیر می توانید با تماشای فیلم در تلویزیون های پشت صندلی ها و همین طور استفاده از وای فای خودتان را سرگرم کنید و خیلی راحت از تفلیس به باتومی برسید. برای تهیه بلیط اتوبوس تفلیس باتومی نیز می توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری از دفاتر اتوبوسرانی تفلیس اقدام کنید. در مورد مسیر برگشت یعنی باتومی به تفلیس نیز خوب است این را بدانید که مینی بوس ها از ایستگاه پشت ایستگاه قطار مرکز شهر باتومی به سمت تفلیس حرکت می کنند و اتوبوس ها نیز از ترمینال اتوبوسرانی باتومی در خیابان گوگول راهی باتومی می شوند. نکته دیگر اینکه اتوبوس های باتومی تفلیس قبل از اینکه به ایستگاه اتوبوس اورتاچالا در تفلیس برسند، در ایستگاه های دیگری نیز توقف می کنند که در مرکز شهر تفلیس قرار گرفته اند. پس اگر شما می خواهید بعد از رسیدن به تفلیس در یکی از هتل های مرکز شهر تفلیس اقامت کنید، بهتر است که در یکی از این ایستگاه های قبل از پایانه اتوبوسرانی از اتوبوس پیاده شوید تا با تاکسی ارزان تری بتوانید خودتان را به هتلتان در تفلیس برسانید.

 

 

سفر از تفلیس به  باتومی با قطار

 

یکی دیگر از راه های سفر از تفلیس به باتومی، استفاده از قطارهای تفلیس باتومی است. قطارهای تفلیس باتومی این مسیر را ظرف مدت 5 ساعت طی می کنند و از اتوبوس های تفلیس باتومی سریع تر هستند. اما نکته اینجاست که در طول روز فقط چند قطار این مسیر را طی می کنند و شما باید حواستان به ساعات حرکت آن ها باشد. در حال حاضر 4 قطار در طی روز از تفلیس به مقصد باتومی حرکت می کنند که ساعات حرکتشان هم 6:30 صبح، 8 صبح، 10:30 صبح و 5:35 بعد از ظهر است. البته ممکن است که این زمان ها تغییر کنند و شما باید ساعات آن ها را حتما دوباره قبل از سفرتان بررسی کنید. نکته دیگر اینکه قیمت بلیط قطار تفلیس باتومی 25 لاری به بالا است. برای تهیه بلیط قطار تفلیس باتومی نیز می توانید به ایستگاه میدان در تفلیس بروید و از آنجا بلیط مورد نظرتان را تهیه کنید و یا به صورت آنلاین بلیط مورد نظرتان را رزرو کنید. ضمنا قطارهای برگشت از باتومی به تفلیس در ساعت 7:55 صبح، 2:20 ظهر، 5:10  بعد از ظهر و 6 بعد از ظهر از باتومی راهی تفلیس می شوند و در ساعت 12:50 ظهر، 7:24 بعد از ظهر، 10:05 شب و 10:57 شب به تفلیس می رسند.

 

 

سفر از تفلیس به باتومی با تاکسی

 

اگر شما می خواهید به همراه چند تا از دوستانتان از تفلیس به باتومی بروید، در این صورت گرفتن تاکسی برای این مسیر برایتان به صرفه تر می شود. شما باید حدودا 300 تا 350 لاری را به عنوان کرایه تاکسی بپردازید و بدین شکل یک تاکسی برای خودتان و دوستانتان بگیرید. البته امکان گرفتن یک تاکسی اشتراکی با توریستان غریبه نیز وجود دارد و اگر یک نفر باشید، می توانید با هماهنگی با توریستان دیگر با آن ها همسفر شوید و بدین شکل کرایه تاکسی را بین خودتان و آن توریستان تقسیم کنید. لازم به ذکر است که شما به راحتی می توانید در ایستگاه اتوبوس دیدوب تفلیس برای خودتان تاکسی پیدا کنید و به راحتی هرچه تمام تر راهی باتومی شوید. این را هم بگوییم که کرایه تاکسی راه برگشت یعنی از باتومی به تفلیس نیز شبیه به کرایه تاکسی راه رفت یعنی از تفلیس به باتومی است و شما می توانید در صورت تمایل دوباره با یک تاکسی از باتومی به تفلیس برگردید.

 

 

سفر از تفلیس به باتومی با ماشین شخصی

 

جاده های تفلیس باتومی در شرایط خوبی قرار دارند و با این حساب می توان گفت که سفر از تفلیس به باتومی با ماشین شخصی می تواند تجربه خوبی باشد. به هر حال اگر شما هم قصد اجاره ماشین در گرجستان را دارید، می توانید خودتان با آن ماشین اجاره ای مسیر تفلیس تا باتومی را طی کنید. این مسیر حدودا 380 کیلومتر است و شما می توانید در عرض کمتر از 6 ساعت مسیر آن را طی کنید. حتی می توانید در طول مسیر یک یا دو شب هم توقف کنید و از شهرهای دیدنی گرجستان در مسیر تفلیس تا باتومی نیز بازدید کنید.

 

 

سفر از تفلیس به باتومی با هواپیما

 

در آخر باید این را هم بگوییم که امکان سفر هوایی از تفلیس به باتومی نیز وجود دارد. خوبی سفر هوایی از تفلیس به باتومی این است که خیلی سریع تر از سفر زمینی و سفر ریلی انجام می شود، اما از آنجایی که سفر زمینی از تفلیس به باتومی نیز کار ساده ای است، خیلی از توریستان به سفر هوایی در این مسیر علاقه نشان نمی دهند. این پروازها معمولا در اول صبح انجام می شوند و ظرف مدت 40 دقیقه مسافت تفلیس تا باتومی را طی می کنند. لازم به ذکر است که معمولا پروازهای تفلیس باتومی که مربوط به ایرلاین جورجین ایرویز هستند، سه بار در هفته برگزار می شوند. ضمنا این هواپیماها دوباره سه بار در هفته از باتومی به سمت تفلیس پرواز دارند و معمولا ساعت پروازشان بعد از ظهر است.

 

 

زیما سفر مجری مستقیم تورهای گرجستان.

۰۸ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران