۰۲۱۷۴۶۳۴
سفر به کدام کشورها در فصل تابستان ممکن می شود؟

سفر به کدام کشورها در فصل تابستان ممکن می شود؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

سفر به کدام کشورها در فصل تابستان ممکن می شود؟

 

همان طور که می دانید از وقتی که ویروس کرونا در سراسر دنیا شیوع پیدا کرد، مرزهای کشورها به روی هم بسته شد. اما سوال این است که این مرزها قرار است تا چه زمانی بسته بمانند و سفر به کدام کشورها در فصل تابستان ممکن می شود؟ با ما در  آژانس زیما سفر  همراه باشید تا در ادامه می خواهیم نام کشورهایی که مرزشان قرار است در فصل تابستان امسال باز شوند و صنعت گردشگری دوباره در آن ها رو به راه شود را به شما بگوییم. البته ذکر این نکته هم لازم است که نام کشورهایی که ورود به آن ها با در نظر گرفتن 14 روز قرنطینه در بدو ورود مجاز شده، در این لیست قرار نگرفته است و ما می خواهیم فقط به کشورهایی اشاره کنیم که مرزشان به صورت کامل به روی توریستان باز می شود.

 

 

بازگشایی مرزهای جزایر کارائیب

 

همین حالا که در حال خواندن این متن هستید، امکان سفر به بیشتر جزایر مشهور جزایر کارائیب از جمله آنتیگوا، جامائیکا، جزایر ویرجین ایالات متحده و سنت لوسیا مهیا شده است. ضمنا کشور باهاما در کارائیب نیز از تاریخ 1 جولای (11 تیر) مرزهایش را به روی توریستان باز می کند. در ضمن از همین تاریخ، کشور آروبا نیز مرزهایش به روی اهالی کانادا، اروپا و مردم دیگر جزایر کارائیب باز می کند. در ضمن پورتوریکو نیز در تاریخ 15 جولای (25 تیر) مرزهایش بازگشایی می شود و به دنبال آن جزایر دیگر کارائیب نیز یکی یکی باز می شوند. اما نکته اینجاست که بعضی از این جزایر برای اینکه ورود توریستان را قبول کنند، از آن ها می خواهند که یک تست کرونا منفی را که 48 ساعت تا 72 ساعت قبل از پرواز گرفته اند، در مدارک سفرشان داشته باشند.

 

 

بازگشایی مرزهای اروپا

 

بر طبق آخرین اخبار موجود، قرار بوده که از 1 جولای (11 تیر) به بعد، توریستان غیر اروپایی مجوز ورود به اروپا را پیدا می کنند. البته قرار است که برداشتن محدودیت سفر به اروپا آرام آرام اتفاق بیفتد و فعلا مردم یک سری از کشورها مثل آلبانی، بوسنی و هرزگوین، کوزوو، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی و صربستان حق ورود به دیگر کشورهای اروپا را دارند. در ضمن کشورهای ایتالیا و بلغارستان از چند وقت پیش تا حالا مرز کشورهایشان را به بیشتر کشورهای اروپایی باز کرده اند. ضمنا کشور لهستان مرزش را به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باز کرده است و آلمان هم ممنوعیت سفر را برای 31 کشور اروپایی برداشته است. از طرفی یونان محدودیت سفر برای مردم 29 کشور و هلند محدودیت سفر برای مردم 12 کشور اروپایی را برداشته است. در همین راستا ایسلند، بلژیک، فرانسه و سوئیس نیز مرزهایشان را برای همه مسافران اروپایی و اهالی حوزه شینگن باز کرده اند. البته مسافران انگلیسی باید یک دوره 14 روز قرنطینه را در فرانسه بگذارنند و پس از این مدت می توانند به راحتی در فرانسه تردد داشته باشند. از طرفی اسپانیا نیز مرزهایش را به کشورهای حوزه شینگن (به جز پرتغال) بازگشایی کرده است.

 

 

بازگشایی مرزهای کشورهای آسیایی

 

در مورد کشورهای آسیایی باید این را بگوییم که خیلی از کشورهای آسیایی هنوز تاریخ بازگشایی مرزهایشان بعد از کرونا را اعلام نکرده اند. اما مثلا اندونزی گفته است که جزیره بالی از ماه اکتبر (ماه اول پاییز) به روی توریستان باز می شود. در مورد تایلند هم با اینکه شایعاتی وجود داشت که از 1 جولای (11 تیر) مرزهای تایلند به روی توریستان بین المللی باز می شود، اما واقعیت این است که سازمان گردشگری تایلند اعلام کرده است که پای توریستان در بهترین حالت ممکن در نیمه چهارم سال 2020 به تایلند باز می شود. اما مالدیو زودتر از تایلند و کشورهای دیگر آسیایی مرزهایش را به روی توریستان باز کرده است و قرار است که از 1 جولای (11 تیر) پروازهای تجاری به مالدیو انجام شوند. البته تایوان از مالدیو هم زودتر برای بازگشایی مرزهایش اقدام کرده است و از تاریخ 17 ژوئن (28 خرداد) مرزهایش را به روی یک سری از مسافران تجاری خاص از یک سری از کشورهای آسیایی خاص باز کرده است. در ضمن ژاپن هم قرار است که یک سری مسافران خاص را از ویتنام و تایلند از ماه جولای (اواسط تیر) به بعد بپذیرد. در این میان ترکیه هم اعلام کرده است که توریستان را از ماه جولای (اولین ماه تابستان) می پذیرد. از طرفی سریلکانا هم قرار است که مرزهایش را به همه کشورهای دنیا در تاریخ 1 آگوست (11 مرداد) باز کند. البته این کشور توریستان را با یک سری شرط ها می پذیرد که یکی از آن ها داشتن تست کرونا منفی است. ضمنا کامبوج هم اعلام کرده که مسافران می توانند با پرداخت 3،000 دلار به عنوان هزینه تست اجباری ویروس کرونا و یک سری هزینه های دیگر وارد کامبوج شوند! در ضمن مقامات پلی نزی فرانسه نیز اعلام کرده اند که مسافران از همه کشورهای دنیا می توانند از 15 جولای (25 تیر) به بعد با داشتن تست منفی کرونا وارد کشورشان شوند.

 

بازگشایی مرز کشورهای خاورمیانه

 

بیشتر کشورهای خاورمیانه هنوز مرزهایشان را بازگشایی نکرده اند. اما بر طبق آخرین اخبار موجود می توان گفت که احتمالا سفر به دبی بعد از کرونا از نیمه دوم تابستان ممکن خواهد شد.

 

 

بازگشایی مرز کشورهای آمریکای شمالی

 

سفر به آمریکا برای مردم بعضی از کشورها هنوز هم ممنوع باقی مانده است. اما با این حال مردم یک سری از کشورهای خاص می توانند وارد آمریکا شوند، اما با این حال باید 14 روز در قرنطینه بمانند تا سلامتشان تایید شود. کانادا نیز قانون 14 روز قرنطینه را عملی کرده است. ضمنا سفر بین آمریکا و کانادا نیز برای سفرهای غیر ضروری تا 21 جولای (31 تیر) ممنوع شده است.  ضمنا ایالت های مکزیک یک به یک در حال بازگشایی هستند.  

 

بازگشایی مرز کشورهای آفریقایی

 

کشورهای توریستی و مشهور آفریقایی مثل مراکش و آفریقای جنوبی هنوز تاریخی برای بازگشایی مرزهایشان بعد از کرونا اعلام نکرده اند. اما بعد از اینکه یک سری شایعات در دنیا پخش شد که حاکی از این بود که آفریقای جنوبی مرزهایش را تا سال 2021 باز نمی کند، مقامات گردشگری این کشور اعلام کردند که این شایعات غلط است و تمام سعیشان را به کار می گیرند تا از ماه سپتامبر (اواسط شهریور به بعد) میزبان توریستان باشند. در ضمن سیشل هم قرار است که پروازهایش را از ماه جولای (ماه اول تابستان) راه اندازی کند. در همین راستا تونس مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خودش را به اهالی کشور الجزایر و یک سری از کشورهای اروپایی خاص مثل آلمان و انگلیس از 27 ژوئن (7 تیر) باز کرده است. جالب است این را هم بدانید که تانزانیا از اواسط اردیبهشت به بعد میزبان توریستان بود و جزء اولین کشورهایی بود که مرزهایش را بازگشایی کرد. اما به دلیل اینکه مقاماتش شفافیت لازم را برای اعلام نرخ واقعی مبتلایان به ویروس کرونا نداشتند و همین طور به خاطر اینکه رئیس جمهورش یک سری گفته های غیر علمی برای درمان ویروس کرونا داشت، مورد انتقاد قرار گرفت. یکی از این گفته های غیر علمی این بود که ویروس کرونا با زنجبیل و شربت آبلیمو درمان می شود! در ضمن او مدعی شده بود که ویروس کرونا با قدرت خدا در تانزانیا از بین رفته است و دیگر بیماری در تانزانیا وجود ندارد! اما در واقع این ادعایش غلط بود و افرادی در تانزانیا وجود داشتند که به ویروس کرونا مبتلا بودند!

 

 

بازگشایی مرزهای کشورهای آمریکای جنوبی

 

در آخر خوب است این را هم بدانید که کلمبیا تمامی پروازهای مسافرتی را تا تاریخ 31 آگوست (10 شهریور) ممنوع کرده است و آرژانتین هم همین محدودیت را تا 1 سپتامبر (11 شهریور) در نظر گرفته است. البته یک گفتمان هایی هم در مورد ممنوعیت سفر به آرژانتین وجود دارد و یک سری از مقامات خواستار این هستند که آرژانتین این ممنوعیت سفر را کمتر کند و این قانون را فقط تا ماه جولای (اولین ماه تابستان) در نظر داشته باشند. اما به هر حال هنوز آرژانتین این تاریخ را تغییر نداده است و فعلا قرار است که مرزهای آرژانتین تا 11 شهریور بسته بمانند.

۱۱ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران