۰۲۱۷۴۶۳۴
شرایط پذیرش مسافر در پروازهای کشور امارات

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای کشور امارات

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

شرایط مسافر قبل از سفر:

 

*انجام تست کرونا PCR  برای کلیه مسافران که دارای ویزای توریستی ، بیزنس و اقامت معتبر می باشند الزامی است و تاکید می گردد گواهی مربوط صرفا از مراکز ذیل تهیه گردد:

1- بیمارستان عرفان نیایش (تهران)

2- آزمایشگاه پاتولوژی ایران (تهران)

3- آزمایشگاه کاویان (تهران)

4- آزمایشگاه نوبل (اصفهان)

5- آزمایشگاه یاران (اصفهان)

6- مرکز پیوند اعضای بیمارستان ابو علی سینا (شیراز)

*در زمان ورود به کشور امارات ، نباید از زمان صدور گواهی تست منفی PCR  بیش از 96 ساعت گذشته باشد . همچنین داشتن اصل گواهی تست منفی کرونا و ارایه کپی آن به مسئول پذیرش در فرودگاه و تکمیل فرم خود اظهاری و دارا بودن بیمه نامه مسافرتی معتبر نیز الزامی می باشد.

لذا با توجه به شرایط پذیرش که از قبل اعلام شده ، وجود هرگونه مغایرت ( در هر مرحله از مسافرت) و یا عدم تایید مدارک فوق الذکر توسط کشور امارات موجب ممانعت از ورود مسافر ، عدم استرداد وجه بلیط  و بازگشت مسافر به ایران خواهد شد که عواقب ناشی از آن به عهده آژانس صادر کننده بلیط و مسافر (یا خریدار بلیط) می باشد.

- از یک بیمه درمانی معتبر برای ورود به کشور برخوردار باشند.

- قبل از سوار شدن به هواپیما، "فرم اعلامیه سلامتی" را پر کنند.

- برنامه Covid-19 DXB را دانلود و مشخصات خود را در آن ثبت کنند. این امر از اهمیت حیاتی برخوردار است زیرا در صورتی که توریست ها علائم کووید-19 را نشان دهند، هماهنگی و ارتباط آسان با مقامات بهداشتی را تسهیل می کند.

- خطوط هوایی حق دارند در صورتی که توریست هرگونه علائم کووید-19 را بروز دهد، از سوار کردن او به هواپیما خودداری کنند.

- توریست ها در فرودگاه مبدأ تحت آزمایش غربالگری حرارتی قرار خواهند گرفت.

 

پس از ورود:

 

 - اگر مسافری مشکوک به داشتن علائم کووید-19 است، فرودگاه‌های دبی حق دارند او را مجدداً آزمایش کنند تا اطمینان یابند توریست به ویروس کرونا مبتلا نیست.

 - قرنطینه 14 روزه و با هزینه شخصی، در مکانی که توسط دولت معرفی می‌شود، برای توریست های کرونا مثبت، الزامی است.

 

شرایط مسافر بعد از سفر :

 

  • در فرودگاه دبی به صورت موردی (Random) از مسافرین تست PCR گرفته می شود و مبلغ 360 درهم از مسافر دریافت می گردد.
  • مسافرین مقیم حتما باید از طریق سایت معرفی شده کشور امارات به آدرس ذیل ، تائیدیه کد اقامت ICA را دریافت و در زمان پذیرش در فرودگاه به همراه داشته باشند و به مسئول کانتر ارائه نمایند.  https://smart.gdrfad.gov.ae
  • به دلیل اینکه قبل از پرواز ، لیست مسافرین (اعم از اقامتی و دارای ویزای توریستی) به امارات ارسال می گردد ، احتمال این که حتی با داشتن تائیدیه کد اقامت ICA برای مسافرین اقامتی از سوار شدن مسافر ممانعت گردد وجود داشته که کلیه خسارات عدم پذیرش مسافر توسط کشور مقصد به عهده مسافران می باشد.
  • کلیه مسافرین زیر دو سال نیازی به انجام تست PCR ندارند.
  • به همراه داشتن هر گونه بار دستی جهت حمل به داخل کابین پرواز امکان پذیر نبوده و مسافرین در زمان پذیرش و دریافت کارت پرواز می بایست کلیه بار همراه خود را تحویل نمایند.
  • کلیه موارد مطروحه فوق و بخشنامه قبلی برای مسافرین که از خدمات CIP و سالن تشریفات فرودگاه استفاده می کنند نیز رعایت خواهد شد.
۲۲ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران