۰۲۱۷۴۶۳۴
قشم و چابهار از زیباترین مناطق ایران

قشم و چابهار از زیباترین مناطق ایران

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

قشم و چابهار از زیباترین مناطق ایران

 

مناطق دیدنی و بنادر جنوب ایران همیشه مقصد گردشگران بوده است. چابهار و قشم از زیباترین مناطق ایران زمین هستند. بندر چابهار با دسترسی به اقیانوس ، موقعیت خوب تجاری ، تفریحی و طبیعتی منحصر به فرد را بوجود آورده است. همچنین بزرگترین جزیره هرمزگان یعنی قشم با طبیعتی خاص و متنوع لقب جزیره عجایب هفتگانه را گرفته است و به قدری دیدنی در این جزیره است که با یک سفر چند روزه نمی‌توانید همه‌ی آن‌ها را ببینید. با موقعیت تاریخی بندر چابهار و جزیره زیبای قشم توصیه می‌شود از آن‌ها دیدن کنید و لذت ببرید. تورهای مسافرتی زیما سفر به چابهار و قشم برنامه‌های تفریحی زیادی برای گردشگران تدارک دیده‌اند.

 

قشم و چابهار از زیباترین مناطق ایران ، زیما سفر

 

دیدنی‌های منحصر به فرد بندر چابهار

 

در فاصله 40 کیلومتری چابهار کوه‌های مریخی قرار دارد که ازمنطقه کچو تا خلیج گواتر کشیده شده است. قدمت این کوه‌ها 5 میلیون سال تخمین زده شده است و جنس آن از ماسه سنگ و مارن است. این کوه‌های مینیاتوری چشم هر بیننده‌ایی را خیره می‌کند و تداعی کننده سیاره مریخ است. این کوه‌ها در گذشته در زیر آب‌ها دریای عمان قرار داشته است به همین علت آثار موجودات دریایی و رسوبات آهکی بقایای بدن جانوران در آن دیده می‌شود. روستای تیس که آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده یکی از جاذبه‌های گردشگری چابهار است. قدمت این روستا را بیش از 2500 سال برآورد شده است.

 

کوه‌های مریخی ، زیما سفر

 

غارهای سه گانه‌ تیس که مجموعه‌ از یک غار طبیعی و دو غار مصنوعی است در این روستا قرار دارد. این سه غار در ارتفاع 25 متری بالاتر از سطح زمین قرار دارند. غار اول که طبیعی است ، درون آن مقبره ایی با دیوارهای گچی سفید رنگ قرار دارد. سمت راست غار اول و در هفت قدمی آن غار دوم که مصنوعی و دست ساز است قرار دارد. ارتفاع دهانه این غار هشتاد سانتیمتر است و سقف کوتاهی دارد. غار سوم در فاصله 50 متری غار اصلی و در سمت چپ آن است. این غار نیز به صورت مصنوعی و دست‌ ساز است. تجربه‌ ایی از حضور در نقطه صفر مرزی بین ایران و پاکستان در خلیج گواتر را می‌توانید در تورهای چابهار داشته باشید ، در این منطقه چشم انداز بسیار زیبایی ایجاد شده است این خلیج جز مناطقی است که توسط محیط‌ زیست حفاظت می‌شود. برای درمان دردهای مفصلی ، ستون فقرات و همچنین بیماری های عصبی ، گل کوه گِل افشان برایتان مفید است . گِل های درمانی از چاله‌های تپه‌های این منطقه خارج می‌شوند.  نام روستای شیرگواز در برگرفته از نام دو حیوان وحشی شیر و گراز می‌باشد و به هندوستان کوچک نیز معروف است. حیات وحش این روستا بسیار پر بار است و حیواناتی مثل گرگ ، کفدار، سنجاب بلوچی ، طاووس ، کبک ، قرقاول و تمساح یا همان گاندوهای معروف را می‌توانید در این‌ جا ببینید. تالاب لیپار با وجود پلانکتون­ها که سبب ایجاد رنگی صورتی این تالاب شده است ، ساحل صخره‌ای ، روستای درک ، درخت مکرزن و کلی دیدنی دیگر در این منطقه وجود دارند که از دیدن آن‌ها محصور می‌شوید.

 

دیدنی‌های منحصر به فرد بندر چابهار ، زیما سفر

 

چرا باید به قشم سفر کنیم؟

 

جزیره قشم زیباترین و بزرگترین جزیره هرمزگان با مساحتی حدود ده برابر جزیره کیش دیدنی‌های شگفت‌انگیزی دارد این جزیره وسیع و با دشت‌های پهناور و مردمانی خون‌گرم و سخت کوش گردشگران زیادی را هر ساله پذیرایی می‌کند. وسعت زیاد جزیره باعث شده که فاصله مناطق دیدنی که اتفاقا کم هم نیستند از هم زیاد باشد و زمان زیادی نیاز داشته باشید تا از همه زیبایی‌های آن بهره‌مند شوید. کوه‌ها و دالان‌های تو در تو و رسوبی که حاصل باد و طوفان هستند و به مرور ساخته شده‌اند ، از دالان‌های تو در تو که عبور کنید آسمان آبی بالای سرتان می‌بینید ، فضایی وهم‌آلود و عجیب . بله درست است اینجا دره ستارگان است این دره شگفت‌انگیز حدود 2 میلیون سال قدمت دارد و اگر سری به قشم زدید حتما به دیدن آن بروید . گردش در جنگل‌های معروف حرا، که درختان آن در آب شور ریشه دارند را باید در برنامه سفر خود بگنجانید. پرندگان مهاجر در فصول سرد به آنجا کوچ می‌کنند مثل پرندگان آبزی ، فلامینگو ، پلیکان و انواع دیگر پرندگان ، خزندگان و ماهی‌ها ، لاک‌ پشت‌ها و مارهای دریایی سمی ارزش دیدن دارند و اگر به طبیعت وحشی علاقه دارید جایز نیست این همه زیبایی را از دست بدهید. درختان جنگل حرا به شوری آب مقاوم هستند و نمک را از برگ‌های خود خارج می‌کنند. این منطقه برای علاقه مندان به عکاسی جایی مناسب و هیجان انگیز است. در مسیری پر از صخره‌هایی با اشکال عجیب پیاده‌ روی کنید در طول مسیرتان تغییرات ظاهری فراوانی می بینید. اشکال این صخره‌ها برای شما تصور موجودات و حیوانات مختلف را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که به این دره ، دره مجسمه‌ها گفته می‌شود. در پایان مسیر صخره‌ایی به بالاترین ارتفاع می‌ رسید که دیدن دریا از آن‌ جا جذاب‌ و صحنه‌ های خاصی ایجاد می‌کند. مجموعه‌ای از کوه و صخره که در بین آن چاه‌های زیادی وجود دارد تنگه چاهکوه نام دارد. این چاه‌ها با عمق‌های متفاوت هم از جز دیدنی جزیره قشم است. گردش در بین صخره‌ها می‌تواند جذاب باشد. هر چه بیشتر بین صخره‌ها قدم می‌زنیم فاصله کوه‌ها و صخره‌ها از هم کمتر می‌شود و راه رفتن بینشان سخت‌تر اما لذت‌بخش‌تر می‌شود.

 

چرا باید به قشم سفر کنیم ، زیما سفر

 

کوه بوخو با ارتفاع 350 متردر جزیره قشم با دشتی سر سبز در دامنه آن از زیبایی‌های دیگر قشم است. در فصل‌هایی که باران به اندازه کافی می‌بارد این منطقه مکانی سرسبز و زیبا می‌شود. جست و خیز خرگوش‌ها ، آهوها و روباه‌ هایی در این دشت به جذابیت این منطقه افزوده است. همچنین در این منطقه سرسبز عسل‌های طبیعی و خوبی تولید می‌شود که بسیار معروف هستند. اگر با تورهای پاییزی به قشم می‌روید حتما به این منطقه سر بزنید. ساحل قشم محل تخم‌گذاری لاکپشت‌های پوزه عقابی است و هر ساله گردشگران زیادی برای تماشای آن‌ها به این ساحل کشیده می‌شوند. این گونه لاکپشت‌ هر سال در فصل سرد ، در این ساحل در حدود 90 تا 150 تخم می‌گذارند . دیدن این صحنه‌ های زیبا خالی از لطف نیست. مرکز پرورش و نگهداری کروکودیل‌ها در جزیره هنگام تاسیس شد اما پس از یک سال ، این پارک به جزیره قشم انتقال داده شد . در این پارک می‌توانید از نزدیک شاهد حضور این خزندگان شکارچی و عظیم الجثه باشید.  در جزیره قشم فرش خاکی زیبایی توسط حدودا 50 نفر طراحی و آماده می‌شود. اگر در فصلی به این جزیره بروید که خبری از باران نباشد می‌توانید این فرش رنگارنگ زیبا را ببینید. در این فرش 1300 متری 12 رنگ بکار می‌رود. چابهار و قشم دو مکان بسیار دیدنی و جذاب ایران را با تورهای گردشگری تجربه کنید تا خاطره یک سفر خوش را برای خودتان و همسفرانتان بسازید. مکان‌هایی که ما معرفی کردیم تنها گوشه‌ کوچکی از زیبایی‌های منحصر به فرد این دو منطقه است. باید خودتان سفر کنید تا تمام زیبایی‌های آن‌ها را کشف کنید.

 

چرا باید به قشم سفر کنیم ، زیما سفر

 

 

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران