۰۲۱۷۴۶۳۴
سفر به 10 کشور ارزان جهان

سفر به 10 کشور ارزان جهان

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

برخی این گونه تصور می کنند که یک سفر ارزان به معنی اقامت در مسافرخانه های بی کیفیت جاده ای یا گوشه مهمان سراهاست. اما در بسیاری از نقاط دنیا، شرایطی مهیاست که گردشگران می توانند با هزینه کم، یک سفر فوق العاده و با کیفیت را تجربه کنند. در گزارش سازمان اقتصاد جهانی در مورد رقابت های جهانی توریسم و سفر در سال 2017، کشورها براساس 14 معیار از جمله مقرون به صرفه بودن امتیاز گذاری شده اند. این گزارش برای رسیدن به امتیازها، علائم بسیاری را در نظر گرفته است، از جمله مقدار مالیات اخذ شده روی هر بلیط، هزینه های فرودگاه، قیمت سوخت وسایل نقلیه و مقدار هزینه ای که مسافران بابت اقامت در یک هتل درجه اول تقبل می کنند. در این گزارش، همچنین نگاهی به "مقایسه قدرت خرید" در نقاط مختلف دنیا صورت گرفته است. یا بهتر است ساده تر بگوییم: این که با یک دلار در هر کدام از کشورهای جهان چقدر و چه اندازه می توان خرید کرد. نقاط دیدنی بسیاری در دنیا وجود دارند که وقتی به آنها سفر می کنید، هر دلاری که از بودجه شما کم می شود، صرف یک تجربه عالی و به یاد ماندنی خواهد شد. بیشتر این نقاط دیدنی، جزو مراکز توریستی مرسوم نیستند، اما همین نکته باعث جذابیت بیشتر سفر به این نقاط محسوب می شود. بازدید از جایی نامتعارف و جدید و در عین حال، صرفه جویی در هزینه ها بهترین دستورالعمل برای یک تعطیلات فوق العاده است. اگر جزو گردشگرانی هستید که به دنبال سفر به گران ترین کشورهای جهان هستید، باربادوس، بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ایرلند، ولز) و سوییس در صدر جدول گران ترین ها قرار دارند. اگر این گونه نیستید و قصد سفر به مقرون به صرفه ترین کشورها را دارید، ما فهرست ده تا از ارزان ترین مقاصد سفر برای بازدید در سال 2017 را در اینجا می آوریم.

 

هند

هندوستان  دهمین کشور مقرون به صرفه برای گردشگران است و یکی از ارزان ترین مقاصد سفر به حساب می آید. همچنین بخاطر سیاست های جدید ویزایی که وضع شده اند، آسان ترین کشور در این فهرست برای سفر کردن به شمار می رود. بعلاوه از نظر ارزش و قدرت خرید یک دلار، این کشور زیبا رتبه نخست در جهان را داراست.

کشورهای ارزان

تونس

صنعت گردشگری تونس از حادثه ای که در سال 2015 در شهر سوس اتفاق افتاد صدمه دیده است. اما از آن زمان، این کشور سعی در ترمیم و بازسازی جذابیت گردشگری خود دارد. براساس گزارش سازمان اقتصاد جهانی، تونس از برخی جهات از جمله منابع طبیعی، ایمنی و امنیت بد عمل می کند. اما سفر ارزان به آن جا باعث جذب گردشگران شده است و البته سواحل این کشور نیز عامل اصلی جذابیت برای گردشگران بوده اند.

کشورهای ارزان

قزاقستان

کشور قزاقستان که هم قسمتی از "جاده ابریشم" و هم "تین شین" یکی از بزرگ ترین رشته کوه های زمین در آن قرار دارد، رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. این کشور علاوه بر این که جزو نقاط ارزان جهان برای بازدید است، در سلامت و بهداشت رتبه بسیار خوب و در ایمنی و امنیت رتبه قابل قبولی دارد.

کشورهای ارزان

یمن

کشور یمن یکی از مقرون به صرفه ترین هاست، اما همچنین درگیر یک جنگ خانمان سوز و یک بحران انسانی بزرگ است. با وجود این که یمن بسیار زیبا و شگفت انگیز است، از هیچ جهت، در رده بندی 100 کشور برتر جای ندارد و متاسفانه تا زمانی غیر قابل پیش بینی در آینده، اصلا کشور امنی برای بازدید نیست با این حال برای سفر ارزان مناسب است.

کشورهای ارزان

بوتان

بوتان امتیازهای بالایی از نظر مقرون به صرفه بودن و سفر ارزان دارد و همچنین یکی از پر پیشرفت ترین کشورها در رتبه بندی کلی کشورها (براساس تمامی 14 معیار در نظر گرفته شده) به شمار می رود. این کشور به غیر از ارزان بودن، در ایمنی، امنیت و اولویت داشتن صنعت گردشگری رتبه بسیار خوبی دارد.

کشورهای ارزان

اندونزی

اندونزی، بدون چون و چرا، هم  کشوری فوق العاده ارزان است و هم به عنوان یک نقطه فوق العاده برای گذران تعطیلات شناخته می شود. از سواحل آرام بالی تا جنب و جوش جاکارتا، جاوا، هیچ گونه کمبودی از نظر بازدید کنندگان و گردشگرانی که به اندونزی سفر می کنند حس نمی شود. ممکن است پرواز به اندونزی خیلی طولانی باشد و شما را خسته کند، اما لحظه ای که به این کشور زیبا قدم می گذارید، همه این سختی را فراموش خواهید کرد.

کشورهای ارزان

الجزایر

الجزایر در رتبه چهارم مقرون به صرفه بودن و سفر ارزان قرار دارد و در عین حال با پنج پله پیشرفت در رتبه بندی جهانی، یکی از پر پیشرفت ترین کشورها نسبت به فهرست منتشر شده قبلی به شمار می رود. با وجود این که درصد امنیت در این کشور به شدت افزایش پیدا کرده است، در مورد امنیت کامل در این کشور نگرانی هایی وجود دارد که می بایست در نظر گرفته شوند.

کشورهای ارزان

مالزی

سومین کشور این فهرست برای سفر ارزان مالزی است که در رده بندی جهانی (براساس 14 معیار در نظر گرفته شده) نیز رتبه خوب بیست و ششم جهانی را دارد. مالزی علاوه بر مقرون به صرفه بودن، دارای تعداد زیادی منابع فرهنگی و طبیعی است و همچنین راه های ارتباطی هوایی و زمینی خوبی با سایر نقاط جهان دارد.

مصر

این حقیقت که مصر یکی از کشورهای مقرون به صرفه در جهان و ارزان ترین مقاصد سفر است، تنها کمی به جذابیت همیشگی این کشور آفریقایی اضافه می کند. با وجود بازارهای قاهره (پایتخت مصر) و اهرام جیزه، گردشگران مطمئنا با انتخاب این کشور برای سفر ارزان، چیزی را از دست نمی دهند. البته متاسفانه در مورد امنیت کامل نگرانی هایی وجود دارد که می بایست در نظر گرفته شوند.

کشورهای ارزان

ایران

ایران، مقرون به صرفه ترین کشور در این فهرست برای بازدید در سال 2017 تاریخ بسیار غنی دارد. چغازنبیل، خرابه های باستانی یک شهر مقدس، باغ های سرتاسر این کشور که به نام باغ های "پارسی" مشهورند و معبد سلطانیه (آرامگاه بزرگ الجایتو) ، تنها چند نمونه کوچک از دیدنی ترین مکان هایی هستند که در نقاط مختلف این مهد زیبایی قرار دارند و با هزینه ای بسیار کم، گردشگران را به نقاطی در زمان حال و گذشته می برند. گردشگرانی که به دیدن ایران علاقمندند، بهتر است اخبار روز در مورد این کشور را دنبال کنند و به این یکی ارزان ترین مقاصد سفر لیست هم حتما سر بزنند.

 

کشورهای ارزان

۰۵ مرداد ۱۳۹۶

نظرات کاربران