۰۲۱۷۴۶۳۴
راهنمای سفر به برج گالاتای استانبول

راهنمای سفر به برج گالاتای استانبول

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

استانبول به عنوان یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای ترکیه، هر ساله میزبان توریست‌ها و بازدیدکنندگان بسیاری است که از اقصی نقاط جهان و اروپا برای سیاحت و دیدن این شهر تاریخی، به کشور ترکیه سفر می کنند. در این مقاله با برج گالاتا (Galata tower) آشنا خواهیم شد

برج گالاتا

منطقه‌ی گالاتا به عنوان منطقه‌ای که مستعمره‌نشینان رومی در آن اقامت داشته‌اند، هم قبل و هم بعد از سقوط قسطنطنیه، منطقه‌ای پر رونق و شکوفا بوده است. این مستعمره‌نشینان وقتی که سواحل شمالی شاخ طلایی را تحت سلطه‌ی خود درآوردند این برج را در سال ۱۳۴۸ به عنوان بخشی از استحکاماتشان ساختند. آن‌ها برج گالاتا را بر دامنه‌ی تپه ساخته بودند تا بتوانند به عنوان دژ و قلعه‌ی دفاعی از آن استفاده کنند و همچنین می‌توانستند از بالای این برج، آمد و شد کشتی‌ها در تنگه‌ی بسفر و دریای مرمره را تحت کنترل داشته باشند. این برج ۶۷ متر ارتفاع دارد که در طی دوران‌های گذشته چندین بار به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفته است و چندین بار به عنوان برج دیدبانی کاربرد داشته است که گماشته‌ای در بالای برج مستقر می‌شده و شهر را از نظر آتش سوزی‌هایی که گاه و بی گاه اتفاق می‌افتاده تحت نظر می‌گرفته است اما امروزه یک رستوران شیک در بالای این برج جا خوش کرده است. وقتی در بالای این برج قرار می‌گیرید چشم‌اندازی پانورامیک و فوق العاده زیبا از شهر، منطقه‌ی شاخ طلایی و سواحل زیبای دریای مرمره را خواهید دید. در این برج آسانسورهایی تعبیه شده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بالای برج برسید. بازدید از این برج در تمام طول روز امکان پذیر است. با وجود اینکه هزینه‌ی ورودی، نسبتا بالاست، از داخل کافه رستوران بالای برج، چشم اندازی که پیش روی‌تان قرار دارد به قدری فوق‌العاده و بی‌نظیر است که این قیمت بالا را جبران می‌نماید.

اکثر مسافرین بعد از قدم زدن در خیابان استقلال از طریق این خیابان به برج گالاتا رسیده و در بالای برج از منظره زیبایی که پیش رویشان است لذت می برند . بر خلاف تفکر مسافرین که شاید رستوران بالای برج گران باشد ولی بسیار نرخ های خوبی داشته و همه بعد از عکاسی به این رستوران می روند .

آدرس: استانبول، خیابان بویوک هِندک  

ساعات بازدید: ۹ صبح الی ۸:۳۰ شب

هزینه ی ورودی: 20 لیره ی ترک

 

تور استانبول ، استانبول ، نرخ ارزان استانبول ، هتلهای استانبول ، سفر ، زیما سفر

۱۴ مرداد ۱۳۹۶

نظرات کاربران