۰۲۱۷۴۶۳۴
چند نکته مهم که در سفر به استانبول باید رعایت کنیم

چند نکته مهم که در سفر به استانبول باید رعایت کنیم

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

قابل توجه مسافرین استانبول که قصد دارند به استانبول سفر کنند. فرقی نمیکند شما برای چه کاری به استانبول سفر میکنید. این مقاله ای که زیما سفر برای شما آماده کرده است حاصل یک ماه پرسش و پاسخ مداوم از مسافرین تور استانبول بوده است. چرا که برای ما مهم است مسافرین ما در کمال آرامش و آسایش و البته امنیت به کشور ترکیه سفر کنند و از سفر خود نهایت لذت را ببرند پس حتما این مقاله را بخوانید و اگر نکته ای مانده که ما ننوشته ایم شما برای ما بنویسید که بقیه عزیزان از تجربیات شما بهره مند شوند.

 

چنج کردن دلار به لیر

اولین اقدام در سفر به استانبول این است که دلار همراه خود را به لیر تبدیل کنید . چون بیشتر مسافرین از تور استانبول استفاده می کنند پس ترانسفر تا هتل آنها را همراهی می کند در نتیجه به هیچ عنوان پول خود را در بانک های فرودگاه و شهر تبدیل نکنید چون شامل مالیات می شود . حتما تبدیل پول در صرافی معتبر که  دوویز doviz  نامیده می شود انجام گیرد. مناسبترین تبدیل ها درصرافی های خیابان استقلال انجام می گیرد.

 

سیم کارت ترکسل

دومین کار مهمی که در سفر به استانبول مسافرین باید انجام بدهند گرفتن سیمکارت اینترنت ترکسل Turkcell که بسیار مقرون به صرفه است و نزدیک 35 لیر برای یک هفته سفر شما کافیست البته اگر از اینترنت هتل خود استفاده کنید. تا جای امکان از اینترنت رایگان هتل استفاده کنید اما اگر خارج از هتل بودید حتما از این سیم کارت ها تهیه کنید تا هزینه تلفن همراه شما زیاد نشود.

 

استانبول کارت

سومین نکته مهم اگر قصد گشتن همه بازارهای استانبول را دارید حتما استانبول کارت تهیه کنید که بتوانید از اتوبوس و مترو به راحتی استفاده کنید . استفاده از مترو در استانبول بسیار راحت است. از آنجایی که هزینه تاکسی های استانبول با استفاده از دستگاه کیلومتر شمار آنها محاسبه میشود اما باز حتما بسیار مراقب باشید که مسیرهای طولانی را برای رسیدن به مقصد انتخاب نکنند. بهترین گزینه حمل و نقل همان استفاده از مترو و اتوبوس است.

 

پیدا کردن مغازه های ارزان قیمت برای خرید

نکته مهم دیگر برای کسانی که جهت خرید به استانبول سفر میکنند . خرید خود را به دو روز آخر موکول کنید چون تفاوت نرخی بسیار بالاست و هر چقدر به گشتن ادامه میدهید با مکانهای خرید جدید و ارزان آشنا می شوید . از بازار بزرگ و عمده فروشهای آکسارای حتما دیدن کنید.

 

 

۲۱ مرداد ۱۳۹۶

نظرات کاربران