۰۲۱۷۴۶۳۴
درباره مالدیو

درباره مالدیو

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

 درباره جزیره مالدیو

مجمع الجزایر مالدیو را 1200 جزیره روی اقیانوس هند تشکیل می‌دهند که به شکل یک پرنده در حال پرواز دیده می‌شوند که البته از میان این همه جزیره، تنها 202 جزیره از آنها مسکونی است.

مالدیو هم از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک ترین کشور قاره آسیاست و زمین های این کشور به طور میانگین 1/5 متر از سطح دریا ارتفاع دارند، بنابراین کم ارتفاع ترین کشور جهان به شمار می‌آید به طوری که بلندترین نقطه این کشور تنها 2/4 متر ارتفاع دارد.

سواحل زیبای مرجانی با ماهی های رنگارنگ آن و مرداب های صاف و زلال و درختان نارگیل، محیط مناسبی برای تجربه یک مکان جدید است. برخی از جزایر مالدیو ویژه گردشگری اختصاص یافته اند. در 88 جزیره این کشور هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که بیشتر کارمندان آن از مهاجران کشورهای همسایه هستند.

گردشگرران مستقیم از فرودگاه بین المللی ماله به این جزایر می‌آیند و مردم عادی مالدیو، ارتباط چندانی با گردشگران خارجی ندارند. گردشگران با سوار شدن بر قایق های تندرو میان جزایر زمان زیادی را برای دیدن ماهی هایی می‌گذرانند که از سطح آب پیدا هستند. به همین دلیل جزایر مالدیو از مکان های جذاب برای غواصان است و ایستگاه های غواصی زیادی در این جزایر وجود دارد.

غواصی در این کشور به اندازه ای مهم است که نخست وزیر مالدیو به هیات دولت دستور داد تا غواصی یاد بگیرند! البته فقط یکی از جنبه های این حرکت بحث گردشگری و جذب توریست آن بود چرا که در اصل غرق شدن مالدیو در آب های اقیانوس بر اثر گرم شدن زمین واقعیتی است که به حقیقت خواهد پیوست. به دلیل ارتفاع کم این جمع الجزایر، پدیده بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها و گرم شدن زمین آن را غرق خواهد کرد.

آب و هوا
دمای هوای مالدیو تحت تاثیر اقیانوس هند در تمام مدت سال بین 24 تا 33 درجه سانتیگراد متغیر می باشد . علیرغم  وجود هوای شرجی نسبتا بالا ، نسیم دریایی مداوم خنک باعث جابجا شدن هوا و تعدیل گرما می شود . فصول عمده این کشور  را دو فصل خشک و بارانی تشکیل می دهند که فصل بارانی از اواخر آوریل تا اواخر اکتبر با باد و طوفان  همراه می باشد.

غذا و میوه

رستورانهای سرباز همراه با اجرای موزیک بین المللی به صورت زنده و غذاهای بین المللی و محلی دریایی که به وفور در آن یافت میگردد. بشقاب های غذایی مرسوم مالدیو شامل برنج محلی با طعمی لذت بخش که در معجونی از مرغوب ترین گوشت های حیوانات و سبزیجات تفت داده می شوند و یا با ماهی و گوشت حیوانات دریایی دیگر سرو می گردد. شب پرواز
مالدیو از سبد مرکباتی غنی، کامل و با کیفیت بهره می برد، مخصوصا نارگیل، انبه و موز که شما آن ها را بیشتر در لیست مرکبات مناطق صحرایی می بینید.
 
 
واحد پول
 
واحد پول مالدیو روفیا است
 
۱۶ آبان ۱۳۹۶

نظرات کاربران