۰۲۱۷۴۶۳۴
پارک آبی سان وی لاگون Sunway Lagoon

پارک آبی سان وی لاگون Sunway Lagoon

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

پارک آبی سان وی لاگون

Sunway Lagoon Theme Park

 

مجموعه تفریحی سان وی لاگون که بیشتر به خاطر پارک آبی آن معروف می باشد یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ می باشد که این پارک بعنوان یکی از مراکز تفریحی کوالالامپور هرساله گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند این پارک در سال 1993 افتتاح شده و در چند سال گذشته همواره رتبه اول درجذب گردشگر در مالزی را به خود اختصاص داده است و توصیه می کنیم حتما در سفر به مالزی یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه اختصاص دهید.

مجموعه توریستی سان وی لاگون در بندر سان وی و منطقه پتالینگ جایا که درغرب شهر کوالالامپور و در فاصله 15 دقیقه ای از مرکز شهر است قرار دارد. برای رفتن به این منطقه با خودرو شخصی می توان از اتوبان فدرال و در مسیر دامنسرا به پوچونگ استفاده کرد. نزدیک ترین ایستگاه قطار شهری کی تی ام به پارک سان وی لاگون ایستگاه سوبانگ جایا و نزدیکترین ایستگاه قطار پوترا ال آر تی به مجموعه سان وی لاگون ایستگاه کلانا جایا می باشد.

موج سواری روی آب یکی از اصلی ترین جاذبه های پارک آبی سان وی کوالالامپور است. ترن هوایی های هیجان انگیز، پل معلق که ۴۲۸ متر ارتفاع دارد، باغ وحش تقریبا بزرگی که دقیقا حس حیات وحش را به بازدیدکننده ها منتقل می کند و پیاده روی در ساحل نیز از دیگر جذابیت های پارک آبی هستند.این مجموعه که در بیرون شهر کوالالامپور است مجموعه ای از یک شهر بازی،دنیای آب و باغ وحش است.

در دنیای آب این مجموعه استخر های بازی و شنای کودکان و بزرگسالان، استخر موج، رودخانه خروشان و سرسره های بزرگ و متنوع آبی طراحی و اجرا شده است.ایجاد دو برج قلعه مانند در دو سوی این پارک و ارتباط این دو برج با یک پل کابلی(طناب) و با کف چوبی آن هم در ارتفاع بسیار بالا و عبور از روی آن توسط افراد واقعا زیبا و دیدنی بود.ارتفاعی که زیر پای خود دریاچه های بزرگ و استخر های شنا و افراد مشغول تفریح در آن را میتوان دید.و بدین طریق از روی پل چوبی کم عرضی (حدود یک متر) طولی حدود 2 کیلومتر را در ارتفاع بالا می توان طی کرد.

سر خوردن از سر سرهای آبی (با تیوپ و یا بدون تیوپ) گردش در یک مسیر آرام آبی بر روی تیوپ بادی و گذر از زیر تونلها و آبشار های مصنوعی ساخته شده از دیگر زیبایی های این مجموعه است.در این مجموعه زنان و مردانی با لباسهای سرخپوستی و با نیزه ای در دست و صورت های رنگی با مردم عکس می گیرند.در قسمتی دیگر یک سطل بزرگ در ارتفاع وجود دارد که به مرور از آب پر می شود و بر روی افرادی که زیر آن لحظه شماری ریختن آب را می کردند،واژگون می شود و سپس فریاد شادی آنها از ریختن این آب به هوا بر می خیزد.

۲۰ آبان ۱۳۹۶

نظرات کاربران