۰۲۱۷۴۶۳۴
معبد خورشید کونارک (Konark Sun Temple)

معبد خورشید کونارک (Konark Sun Temple)

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

عمده شهرت پرستشگاه خورشید به دلیل معماری شگفت انگیز و مجسمه های زیبایش بوده که همچنان ذهن معماران و مهندسان را به خود مشغول ساخته است. این پرستشگاه به خدای خورشید هندیان باستان هدیه شده و پرستشگاه خورشید از مشهورترین معابد هند است. معبد خورشید کونارک از معماری های به نام هند است که در جزو مبهوت کننده ترین بناهای تاریخی این کشور محسوب میشود. با زیما سفر همراه باشید تا بیشتر از این معبد برای شما بگوییم.

معبد خورشید کونارک ، زیما سفر

هند زیبا و شگفت انگیز

کشور هندوستان سرزمینی با وسعت بسیار که از لحاظ وسعت در رده هفتم جهان قرار دارد. همچنین دارای جمعیت فراوانی است که از لحاظ جمعیت در رده دوم جهان می باشد. این سرزمین سرشار از تضاد ها و شگفتی هایی است که دنیای سنتی و مدرن را به هم می رساند. هند از فرهنگ غنی برخوردار بوده و دستاورد هایی از فرهنگ ها و مذاهب مختلف با خود به همراه دارد. می توان گفت که هندوستان متنوع ترین کشور جهان از لحاظ فرهنگ و مذهب و آب و هوا است. پربارش ترین منطقه در دنیا در چراپونجی هند بوده و در عین کم بارش ترین منطقه در دنیا صحرای تار هند می باشد. نصف مرز هندوستان در کنار سواحل بسیار زیبا و شمال این کشور با کوه های پوشیده از برف هیمالیا تزیین شده است. با این همه تنوع ، از دیرباز هندوستان منطقه جذاب و پر رمز و راز برای گردشگران و توریست ها از سرتاسر جهان با تور هند بوده است .

هند زیبا و شگفت انگیز ، زیما سفر

معبد کونارک در اوریسای هند

یکی از این مناطق کهن ،پرستشگاه خورشید کونارک در اوریسای هند می باشد. این پرستشگاه در سال 1255 به دست یکی از فرماندهان سلسه گانگا بنا شد. اینپرستشگاهجز عجایب هفت گانه هند است . عمده شهرت پرستشگاه خورشید به دلیل معماری شگفت انگیز و مجسمه های زیبایش بوده که همچنان ذهن معماران و مهندسان را به خود مشقول ساخته است. این پرستشگاه به خدای خورشید هندیان باستان هدیه شده وپرستشگاه خورشیداز مشهورترین معابد هند است . جاذبه اصلی این معبد این نکته می باشد که به شکل یک ارابه بزرگ ساخته شده که همانند ارابه دارای چرخ ها و دیوارها و ستون های حکاکی شده است . البته بخش های زیادی از این معبد در گذر زمان تخریب شده اما همان بخش های باقیمانده هم از جذابیتی بسیار بالایی برخوردار می باشد . درگذشته این معبد در کنار رودخانه چاندرابهاگا ساخته شده بوده که از زمان ساخت این معبد آب رودخانه عقب نشینی داشته است . در حال حاضر این معبد 3 کیلومتر با دریا فاصله دارداین بنا در سال 1984 توسط  سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده و هم اکنون یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری برای گردشگران هندی و خارجی می باشد.
معبد کونارک در اوریسای هند ، زیما سفر
۲۷ آبان ۱۳۹۶

نظرات کاربران