۰۲۱۷۴۶۳۴
درباره استانبول (Istanbul)

درباره استانبول (Istanbul)

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

بخشی از میراث غنی شگفت انگیز استانبول به دلیل قرار گرفتن آن در نزدیکی تنگه ی بسفر است. استانبول محل تلاقی اروپا با آسیای صغیر است جایی که شرق و غرب با هم دیدار می کنند. با مطلب درباره استانبول با زیما سفر همراه باشید. در صورت وجود هر گونه سوال در خصوص سفر به ترکیه، تور ترکیه و رزرو هتل در ترکیه با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان ما با لبخند پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. زمانی خاندان بیزانس در این شهر زندگی می کردند. قسطنطنیه در قرن ۱۵ به دست عثمانی ها افتاد و بعد از آن به استانبول تبدیل شد. امروزه استانبول یک کلان شهر بزرگ و مدرن است. استانبول با ۱۴ میلیون نفر جمعیت یکی از شهرهای بزرگ جهان است. استانبول دارای تاریخی ۲۵۰۰ ساله است. امپراطوری عثمانی در این شهر از بالکان تا مصر امتداد داشته است. شاید این شهر تا حد زیادی یک شهر ترکی باشد اما در کل استانبول یک شهر جهان وطنی است. برخی از آثار تاریخی و باستانی استانبول مثل مسجد ایاصوفیه و چند کلیسای به جا مانده از زمان بیزانس جزو میراث جهانی یونسکو هستند. همچنین چند دخمه و بقایایی از دیوار شهر در قرون وسطی. بخشی از شکوه تاریخی این شهر در زندگی پرمشغله ی قرن ۲۱ و خیابان های با ترافیک های سنگین و بازارها و کافه های مختلف محو شده است. این شهر در زمینه ی هنری و موسیقی و همچنین در زمینه ی مد و فشن هم بسیار پر کار است و دارای گالری های هنری مختلفی در سراسر شهر می باشد. بخش های شمال رودخانه و میدان تقسیم و بی اغلو هم از بخش هایی در شهر هستند که در زمینه مد و فشن فعالیت دارند. در ساعاتی از شب در برخی از خیابان های استانبول شاهد اجراهای زنده موسیقی و رقص و شب زنده داری خواهید بود. تنها کباب نیست که از غذاهای محبوب در این شهر است. می توانید از انواع غذاهای متنوع ترکی در رستوران های سنتی و رستوران های مدرن شهر لذت ببرید. بدون بازدید از بخش آسیایی شهر که کاملا در تضاد با منطقه ی بی اغلو است این شهر را ترک نکنید. در منطقه ی Kadiköy که در نزدیکی رودخانه است می توانید رستوران های سنتی و بوتیک های مختلف و چند بار و کتاب فروشی پیدا کنید. استانبول یکی از شهر های جهان است که دارای معماری های چشمگیری می باشد.

 درباره استانبول ، زیما سفر

تاریخچه استانبول


استانبول حدودا از سال ۶۷۰۰ قبل از میلاد قابل سکونت بوده است. این شهر در قرن هفتم قبل از میلاد با ساخت و ساز یونانی ها شروع به پپشرفت کرد. این شهر با توجه به قرار گرفتن در نزدیکی تنگه بسفر دارای یک موقعیت استراتژیک است و از اهمیت خاصی برخوردار است. در طول یک دوره مبارزه مبارزه بر سر قدرت در امپراط.ری رم در اواخر قرن دوم بیزانس توسط Septimius Severus محاصره شد و بعد از این که او امپراطور شد این شهر بازسازی شد. در قرن چهارم امپراطور Constantine بیزانس را پایتخت اعلام کرد و بعد ها نام آن به قسطنطنیه تغییر کرد. زمانی که امپراطوری به دو قسمت تقسیم شد، قسطنطنیه پایتخت روم شرقی شد و امپراطوری شرقی هزاران سال دیگر ادامه داشت در حالی که امپراطوری غربی از هم پاشیده شد. قسطنطنیه یکی از قدرت های پیشرو در اروپا شد و آثاری تاریخی مثل مسجد ایاصوفیه از نشانه های رهبری کلیسای ارتودوکس یونانی شد. علی رغم قدرت بیزانس حمله ی اعراب یک تهدید محسوب می شدو حمله ی سال ۱۲۰۴ باعث تضعیف قدرت شهر شد. نهایتا بعد از ۳ روز محاصره عثمانی ها در سال ۱۴۵۳ استانبول را فتح کردند و این شهر مجددا متولد شد. در زمان حکوکت سلطان Mehmet آثار تاریخی زیادی از قبیل مسجد آبی و هم چنین چندین مدرسه و بیمارستان و حمام در نزدیکی بازار بزرگ ساخته شد. پایتخت امپراطوری عثمانی، استانبول یک مرکز مهم فرهنگی و سیاسی و تجاری و مرکز جهان اسلام بود. امپراطوری عثمانی بسیار قدرتمند بود تا این که در جنگ جهانی اول توسط نیروهای متفقین شکست خورد. بعدها مصطفی کمال اتاتورک رهبری یک جنگ استقلال را به عهده گرفت و جمهوری مستقل ترکیه را در سال ۱۹۲۳ تاسیس کرد. آتاتورک پایتخت جدید را به آنکارا منتقل کرد. اما استانبول همچنان با ساخت خیابان ها و بلوارهای جدید رو به رشد بود. در ۱۹۷۰ جمعیت استانبول به یک باره افزایش چشمگیری داشت و این شهر به یک کلان شهر بزرگ تبدیل شد.

آیا می دانستید که طولانی ترین حاکم امپراطوری عثمانی، سلطان سلیمان به دلیل داشتن قدرت نظامی و حفاظت از ادیان دیگر مثل کاتولیک و یهودی توسط مخالفان اروپاییش تحسین می شده است؟
آیا می دانستید که کاخ توپکایی استانبول در سایت شهر قدیمی آکروپلیس ساخته شده است؟
آیا می دانستید چهارمین جنگ صلیبی ۱۲۰۴ که برای اورشلیم در نظر گرفته شده بود منجر به غارت قسطنطنیه (استانبول امروزی) که بزرگترین شهر اروپایی آن زمان بود شد؟

تاریخچه استانبول ، زیما سفر
آب و هوای استانبول


در تمام طول سال می توان به این شهر سفر کرد. در ماه های زمستان (دسامبر تا فوریه) ممکن است هوا سرد شود و دمای هوا به زیر صفر برسد و امکان بارش برف و باران هم وجود دارد. بین ماه های جولای تا آگوست هوا معمولا گرم و مرطوب است. از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای بازدید از این شهر از آوریل تا می و از سپتامبر تا اکتبر است. ترکیه یک کشور سکولار است. اما ماه رمضان که مختص مسلمانان است در این کشور مورد احتران است. در طول این ماه فروش نوشیدنی های الکلی ممنوع است و بسیاری از مغازه ها در طول روز بسته هستند. در این مطلب در مورد آب و هوای استانبول بیشتر بخوانید تا بتوانید بهترین زمان برای تور استانبول و تور ترکیه را بیابید. استانبول دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب است. (استانبول آب و هوایی معتدل دارد و فصل خشک ندارد و در بیشتر فصول سال بارندگی دارد.) تابستان استانبول گرم است. اما زمستان دارای آب و هوایی معتدل با بارش برف و باران است. به طور میانگین در طول سال ۲۴۲۱ ساعت آفتاب می تابد. با توجه به سیستم طبقه بندی Holdridge استانبول در منطقه ای با آب و هوای گرم و خشک واقع شده است. گزارش ها نشان می دهد که در فصل زمستان درجه حرارت هوا در روز تا ۹٫۳ درجه سانتی گراد (۴۸٫۸ درجه فانهایت) و در شب تا ۳٫۳ درجه سانتی گراد (۳۸ درجه فارنهایت) می رسد.

 آب و هوای استانبول ، زیما سفر

۱۱ آذر ۱۳۹۶

نظرات کاربران