۰۲۱۷۴۶۳۴
به آنتالیا خوش آمدید

به آنتالیا خوش آمدید

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

همراه شما هستیم با تور آنتالیا و آشنایی با این شهر جذاب ساحلیآنتالیا که زمانی به عنوان دروازه‌ سواحل مدیترانه‌ای ترکیه دیده میشد، امروزه خودش به یک مقصد توریستی تبدیل شده است. بزرگترین شهر ترکیه در منطقه ساحل غربی مدیترانه که در خلیج آنتالیا واقع شده، هم زیبایی کلاسیک دارد و هم شیک و مدرن است. در مرکز این شهر، منطقه قدیمی شهر به نام کاله‌ایچی (به معنی داخل قلعه) به خوبی حفظ شده و منازل بازسازی‌شده سبک عثمانی در کوچه پس کوچه‌های تودرتوی آن، فضای آن دوران را یادآور می‌شود. شهر قدیمی در اطراف یک بندر پر زرق و برق دوران عثمانی با چشم‌اندازی از کوه‌های آبی‌رنگ قرار گرفته است. خارج از مرکز شهر، دو ساحل و یکی از بهترین موزه‌های ترکیه قابل دسترس است. منطقه آنتالیا که یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در جهان است، با توسعه مستمر و روزافزون، آینده درخشانی دارد. هرساله ده‌ها هتل جدید و مجلل افتتاح می‌شوند و با معماری، تجهیزات و تنوع خدمات خود، بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مزیت اصلی آنتالیا وجود تنوع گسترده‌ای از استراحتگاه‌های مختلف است: مشخصه کِمِر (Kemer) کوه‌های جنگلی است؛ لارا، آلانیا و بِلِک (Belek) سواحل شنی فوق‌العاده‌ای دارند؛ و ساید (Side) پر است از چشم اندازهای نفس‌گیر.

تور آنتالیا ، زیما سفر

تاریخچه

منطقه‌ای که آنتالیا در آن واقع شده است، مرکز همه پدیده‌های عرفانی و یکی از مهم‌ترین شهرهای امپراتوری روم بوده است. این منطقه نه تنها تحت تاثیر فرهنگ رومیان بوده، بلکه می‌تواند ردی از فرهنگ و زندگی یونانیان، قبرسی‌ها، عثمانی‌ها، قفقازی‌ها و چند کشور از حوزه بالکان نیز مشاهده کرد. در زمان امپراتوری بیزانس، آنتالیا یک بندر مهم بوده است. در دهه 1980، آنتالیا تبدیل به ساحل مدیترانه‌ای ترکیه شد و هر ساله پذیرای بیش از 10 میلیون گردشگر. تعجبی ندارد که هجوم همیشگی توریست‌ها، این منطقه را به داشتن هتل‌های مجلل، مجتمع‌های ورزشی، بارها و فروشگاه‌های لوکس شهره کرده است. دریای گرم مدیترانه، کوه‌های تائوروس (Taurus) ،خورشید تابناک، غذاهای متنوع ترکی، نوشیدنی‌های محلی، سرگرمی‌ها (شب‌های موسیقی محلی ترکی)، حمام‌های ترکی، ماساژ ترکی، رفتینگ در رودخانه‌های بین کوه‌ها و بسیاری دیگر، همگی تعطیلات به یادماندنی در آنتالیا برای شما رغم می‌زند. این منطقه از ترکیه در محیط‌های طبیعی و مناطق توریستی خالی از سکنه است. آنتالیا جدا از خدمات گردشگری، در زمینه کشاورزی و تولید پنبه، گل، مرکبات، موز و زیتون نیز قوی است. ۶۵ درصد از میوه‌ها و سبزیجات تولید شده به دلیل تقاضای بالا در فصل گردشگی در همین منطقه می‌ماند.

تاریخچه آنتالیا ، زیما سفر

جمعیت

با این‌جال شهر آنتالیا فقط شهر هتل‌ها و سواحل نیست، و نزدیک به یک میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند؛ که با توجه به توسعه روزافزون شهر، این تعداد همچنان در حال افزایش است. در آنتالیا همچنین ۳۰۰٫۰۰۰ دانشجو وجود دارد که به دانشگاه آکدنیز (Akdeniz) می‌روند. سیستم حمل‌ونقل عمومی در آنتالیا بسیار توسعه‌یافته است و تعداد زیادی اتوبوس و تراموا در بخش خصوصی دارد.

اماکن دیدنی آنتالیا

اماکن دیدنی زیادی در آنتالیا وجود دارد که همه را در یک روز می توان دید. ترمسوس (Termessos) در شهر باستانی در جاده کوه‌های تائوروس قرار دارد. پرگا (Perga) ۱۷ کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد. آسپندوس (Aspendos) در فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر واقع شده است. و ساید هم در کیلومتر ۸۰ جاده آنالیا است. اگر سفر جاده‌ای به کِمِر داشته باشید، از کنار فاسلیس (Phacelis)، یک شهر باستانی دیگر که در خط ساحلی مدیترانه قرار دارد، عبور خواهید کرد. همچنین می‌توانید از مناظر طبیعی همچون دودِن (Düden)، کورشونولو (Kurşunlu) و آبشارهای ماناگوات (Managvat) دیدن کنید، جاهایی که در یک روز گرم تابستانی بسیار لذت‌بخش خواهند بود. اکثر روزهای سال در آنتالیا آفتابی هستند (۳۰۰ روز در سال)، به همین دلیل فصل شنا از اردیبهشت تا آبان ادامه دارد. درواقع آنتالیا یک شهر همیشه تابستانی است. امیدواریم شما را با شهر آنتالیا و تور آنتالیا بیشتر آشنا کرده باشیم. منتظر سایر مقاله های زیما سفر پارس درباره تور آنتالیا باشید.

اماکن دیدنی آنتالیا ، زیما سفر

۲۶ دی ۱۳۹۶

نظرات کاربران