۰۲۱۷۴۶۳۴
24 ساعت در بلغارستان

24 ساعت در بلغارستان

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

دروود بیکران به شما زیمایی های پر انرژی

امروز با یک مقاله جذاب درباره کشور بلغارستان و شهر وارنا در خدمت شما هستیم

بیایید با زیما سفر پارس همراه باشید و با  هم 48  ساعت در وارنا این شهر ساحلی بی نظیر را تجربه کنیم

اگر بدانید که باید به کجا بروید و چه کارهایی را انجام بدهید، به سادگی می توانید بهترین استفاده را از دو روز اقامتتان در وارنا، شهر ساحلی مشهور بلغارستان ببرید. این راهنمای سفر را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که بهترین مکان های پایتخت ساحلی بلغارستان (وارنا) را برای گنجاندن در برنامه سفریتان می شناسید.

روز اول

صبح

روز پر انرژی خود را با یک صبحانه محلی بلغاری آغاز کنید. شیرینی های سرخ شده و پخته شده برای صبحانه عالی هستند. پس به نظرمان ایده خوبی است اگر رژیمتان را فعلا متوقف کنید و از این شیرینی های خوشمزه تست کنید. Trymekitsa (شیرینی سرخ شده شبیه به دونات) یا Banitsa (شیرینی پخته شده با تخم مرغ و پنیر فتای بلغاری) هر دو در همه نانوایی ها در دسترس هستند. فقط  به حس بویایی خود اطمینان کنید و بو ها را دنبال کنید و بینیتان شما را به جای درست برای امتحان کردن این شیرینی های خوش طعم می رساند.

جاهای زیادی هستند تا شما بتوانید در آن ها قهوه صبحتان را میل کنید. اما کافه هتل سه دلفین (The three Dolphins Hotel) واقعا به دلیل نوشیدنی هایش که از دانه های قهوه ای ساخته شده است که در یک فروشگاه خانوادگی در اتریش بو داده می شوند، بسیار خاص است.

این هتل در وارنا، خیابان Gabrovo واقع شده است و شماره تلفن آن  +359 52 600 911 می باشد.

وقتی در شهر هستید، جایی که قدیمی ترین دست سازه های طلایی کشف شده اند، دیدن آن ها را در موزه باستانیMuseum)  (Archaeological از دست ندهید. تعدادی از سالن های موزه به یافته های مهم باستان شناسی اختصاص یافته است که تصادفا در هنگام ساخت و ساز در سال 1972 کشف شدند.

این موزه  در خیابان Knyaginya Maria Luiza در وارنا واقع شده است و شماره تلفن آن             +359 52 681 030 می باشد.

 

برای ناهار خودتان را در غذاهای سنتی رستوران Staria Chinar که یک رستوران زنجیره ای است، غرق کنید. در این رستوران شما می توانید غذاهای خوشمزه محلی مثل گوشت و خوراکه مرغ را امتحان کنید.

این رستوران در Pristanishten kompleks در وارنا واقع شده است و شماره تلفن آن +359 87 954 9494 می باشد.

بعد از ظهر

شما در یک شهر ساحلی هستید، پس نباید آفتاب گرفتن در ساحل زیبای آن را از دست دهید. خبر خوب این است که اطراف ساحل تعداد زیادی بارهای ساحلی وجود دارند که می توانید از تخت های آن ها برای حمام آفتاب استفاده کنید و یا نوشیدنی بخورید و از شنیدن یک موزیک بی نظیر لذت ببرید.

غروب

مردم وارنا عاشق غذاهای مدیترانه ای هستند و خیلی از رستوران ها غذاهای اصیل و با کیفیت را در محلی آرام سرو می کنند. در باغ Olea که شعبه ای از رستوران زنجیره ای BM است، بنشینید و غذاهای دریایی و بشقاب ماهی آن را که با سبزیجاتی ارگانیک پخته شده اند، امتحان کنید.

این رستوران در خیابان Akchelar در وارنا واقع شده است و شماره تلفن آن +359 88 664 7400 می باشد.

بعد از تاریکی در کنار فواره آواز (Singing Fountain) در میدان Nezavisimost بایستید تا نمایش شبانه آن را با نور و موسیقی تماشا کنید. جایی که ارتفاع آب آن به بیشتر از 40 متر می رسد.

روز دوم

صبح

حتی اگر هتلتان باشگاه دارد، روزتان را با قدم زدن یا دویدن در Sea Garden Park شروع کنید. صبح ها این پارک پر از دونده ها و دوچرخه ران هاییست که در حالی که از نسیم دریایی لذت می برند، خوش اندام هم می شوند! با سفارش دادن یک نوشیدنی ویتامین دار از کافه Take me که نزدیک ورودی اصلی پارک است، حال خود را بهتر کنید و یا از یکی از کافه های متعدد بلوار Slivnitsa  یک قهوه بگیرید و میل کنید.

سپس به پارک دلفین های فستا ( Festa ) بروید و از دیدن نمایش این موجودات بامزه و باهوش لذت ببرید. آن ها مهارت های عالی مثل رقصیدن، بازی بسکتبال و همچنین پاشیدن آب به تماشاگران دارند! البته حواستان باشد که بلیط هایتان را زودتر بگیرید، چراکه این تفریح در تابستان ها بسیار پرطرفدار است.

شماره تلفن پارک دلفین های فستا در شهر وارنا +359 52 302 199 است.

بعد از ظهر

اگر دوست دارید که کمی آرامش بگیرید و ریلکس کنید، آن را به بهترین شکل انجام دهید. Halle 3 یک مرکز آموزش سرپوشیده اسکی بورد است که البته یک ناحیه برای ریلکس کردن و همچنین میزهای پینگ پونگ و فوتبال هم دارد. سالن آن مثل یک فضای شهری عمل می کند که تعداد زیادی از رویدادها در آن رخ می دهند. شما می توانید نزدیک یک  صفحه نمایشگر بنشینید و یک فیلم انگلیسی را تماشا کنید، به مهمانی بروید و برقصید یا به بازار صنایع دستی آن سری بزنید. به خودتان اجازه دهید که در فرهنگ جوانان شهر وارنا غوطه ور شوید و لذت ببرید.

این مرکز در بلوار Hristo Botev در وارنا واقع شده است و شماره تلفن آن  +359 87 874 2440 می باشد.

یکی دیگر از جاذبه های عجیب و غریب که اگر تجربه اش نکرده اید ممکن است برایتان جالب باشد، این است که یک جامعه کومونیستی را در موزه Retro با کلکسیون ماشین های کومونیستی و اشیاء روزانه و چهره های مومیایی  شده مشاهده کنید.

این موزه در خیابان Akademik Andrei Saharov   واقع شده است و شماره تلفن آن

+359 88 600 1070  می باشد.

غروب

اگر شما در فصل تابستان به وارنا سفر کردید، رویدادهایی که در حال برگزاری در تئاتر تابستانی وارنا هستند را چک کنید. ( وبسایت مشخصی ندارد، پس شما می توانید از هتل برنامه های اجرایی زمان مسافرتتان را بپرسید.) این تئاتر که در پارک  Sea Garden  نزدیک دریای سیاه واقع شده است، یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی وارنا در فصل تابستان است و میزبان کنسرت، تئاتر، اپرا و همچنین فستیوال های مختلف می باشد.

شماره تلفن تئاتر تابستانی که در وارنا واقع شده است، +359 52 612 803 می باشد.

۱۲ تیر ۱۳۹۷

نظرات کاربران