۰۲۱۷۴۶۳۴
تفریحات جذابی که فقط در استانبول می توانید داشته باشید

تفریحات جذابی که فقط در استانبول می توانید داشته باشید

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

احتمالا بعضی از این تفریحات در استانبول سورپرایزتان می کنند. استانبول تنها شهری در دنیاست که در دو قاره واقع شده است و به همین دلیل یک مقصد مسافرتی منحصر به فرد برای توریستان سراسر جهان به شمار می آید و جالب است که بدانید مدرنیته و سنت به بهترین شکل در استانبول با هم ادغام شده است و بر جذابیت این شهر توریستی افزوده است.  استانبول مانند پلی بین جهان شرق و غرب است. اما چه طور می شود که در مدت زمان کوتاه اقامتتان با تور استانبول  بتوانید بازدید از این همه جاذبه های گردشگری  متنوع و استفاده از مکانات رفاهی استانبول را تجربه کنید؟ نگران نباشید! زیما سفر در این مقاله به شما خواهد گفت که چگونه در استانبول تا می توانید خوش بگذرانید!

 

ابتدا هر آنچه که باید را ببینید!


احتمالا تا به حال صدها عکس از مسجد آبی، ایا صوفیه و قصر توپکاپی در کارت پستال های مختلف و یا  صفحه های اینستاگرام  و یا در وب سایت ها دیده اید! پس به هیچ عنوان نباید بازدید حضوری از آن ها را در طول اقامتتان در استانبول از دست بدهید. باعث خوشحالی است اگر بدانید که همه این آثار دیدنی نزدیک به هم در محله سلطان احمد، قدیمی ترین بخش استانبول واقع شده اند. پس بهتر است که یک یا دور روز از اقامتتان با  تور لحظه آخری استانبول  را به بازدید از این اماکن تاریخی و  اماکن توریستی استانبول  اختصاص دهید. همچنینی یادتان باشد که از بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده جهان بازدید کنید. بازار بزرگ استانبول 61 خیابان سرپوشیده و بیش از 3000 مغازه دارد که در نوع خودشان بی نظیر هستند.جالب است که بدانید روزانه نیم میلیون نفر از بازار بزرگ بازدید می کنند!

 

 

گریه کردن سنگ را ببینید!


تا به حال دیده اید که سنگ گریه کند؟ اگر نه، کافیست برای دیدن گریه سنگ به باسیلیکای سیسترن بروید و این شگفتی را از نزدیک تماشا کنید. باسیلیکای سیسترین یک آب انبار زیرزمینی است که ماهی ها هم در آن شنا می کنند. باسیلیکای سیسترن توسط رومی ها در قرن 6 ساخته شد تا آب آشامیدنی را برای شهر تامین کند. قرن ها بعد مردم این باسیلیکا را به کل فراموش کردند، تا زمانی که یک مرد فرانسوی در دهه اول 1500 به قسطنتنیه (نام قدیمی استانبول) سفر کرد و بایسیلیکای سیسترن را کشف کرد! باسیلیکای سیسترن 336 ستون بزرگ دارد که دو تا از آن ها با مجسمه سر مدوسا تزئین شده اند. اما قضیه گریه کردن سنگ ها چیست؟ یکی از ستون های باسیلیکای سیسترن زمانی که مرطوب می شود، به نظر می رسد که در حال گریه است! احتمالا این ستون برای یادبود هزاران برده ای که در طول ساختن باسیلیکای بزرگ ساخته شدند، ساخته شده است. باسیلیکای سیسترن به قدری جذاب است که لوکیشن یکی از فیلم های جمیز باند، فیلم "از روسیه با عشق" نیز بوده است.

 

 

مثل محلی های ترکیه غذا بخورید!


درست است که رستوران ماهی در زیر پل گالاتا چشم انداز بی نظیری دارد و احتمالا وسوسه تان خواهد کرد که در آن غذا بخورید! اما به شما توصیه می کنیم که در استانبول به دنبال رستوران هایی باشید که خود محلی ها در آن ها غذا می خورند! پس بهتر است برای خوردن ماهی به قایق ماهی فروش های امینونو بروید و بهترین خوراک ماهی زندگیتان را تجربه کنید. شما این قایق ها را می توانید در پایین پل گالاتا رو به روی بازار ادویه پیدا کنید. ماهی گیرها در این محل ساندویچ ماهی می فروشند که طعمش متعجبتان خواهد کرد! این ساندویچ های خوش طعم ماهی با نان سنتی، ماهی، سالاد سبز و پیاز تهیه می شود. هم طعم ساندویچ ها بی نظیر است و هم حضور در محیط آن برایتان جالب خواهد بود و از طرفی احتمالا ارزان ترین غذایی خواهد بود که در استانبول می توانید پیدایش کنید!

 

 

به حمام های سنتی بروید!


رفتن به حمام های سنتی استانبول یک تجربه فراموش نشدنی برایتان خواهد بود. خودتان را برای یک سونای حرفه ای، حمام بی نظیر و یک ماساژ دلچسب آماده کنید. استانبول تعدادی حمام سنتی و تاریخی دارد که مشهورترینشان حمام هاسکی هورم سلطان و حمام علی پاشا است.

 

 

از دو قاره با هم در یک روز دیدن کنید!


سفر به استانبول با  توراستانبول ارزان  شانس حضور در دو قاره به صورت همزمان را به شما اعطا می کند. استانبول تنها شهریست که در دو قاهر واقع شده است و به راحتی می توانید در آن از یک قاره به قاره دیگر رفت و آمد کنید! پس یکی از قایق های بوسفوروس را اجاره کنید، به پشتی تکیه دهید، ریلکس کنید و از کشتی کروز لذت ببرید! با این راه می توانید چشم انداز جدیدی از شهر را مشاهده کنید و وقتی به قسمت آسیایی استانبول رسیدید، به راحتی می توانید تفاوت دو بخش را متوجه شوید. بخش آسیایی استانبول کمی سنتی تر و البته حال و هوای آسیایی بیشتری دارد. بعضی از این کروزها شام هم سرو می کنند و نمایش هایی را هم برایتان اجرا خواهد کرد و اوقات مفرحی را برایتان رقم خواهند زد.

 

 

از شهر فرار کنید!


استانبول شهر بسیار شلوغی است، اگر دلتان کمی آرامش و سکوت خواست، می توایند از جزایر پرنسس بازدید کنید.مجموعه جزایر پرنسس از 9 جزیره کوچک در دریای مارمارا تشکیل شده است و زمانی تبعیدگاه بوده اند! اما امروزه 4 تا از جزیره ها منطقه ای توریستی هستند که می توانید در آن ها ریلکس کنید و از حضور در طبیعت و آرامش بی نظیر آن ها لذت ببرید. جالب است که بدانید وسایل حمل و نقل موتوری در این جزایر ممنوع هستند و برای تردد باید از دوچرخه استفاده کنید و یا کالسکه سوار شوید و از تماشای ساختمان های جذاب چوبی جزیره با معماری های جذابشان لذت ببرید!

 

 

دهانتان را شیرین کنید!


استانبول خوش طعم ترین و لذیذترین شیرینی های دنیا را دارد. حتما باقلواهای ترکی را در طول اقامتتان در استانبول امتحان کنید. باقلواهای ترکی به قدری بی نظیر و دلچسب هستند که مطمئنا از خوردن آن ها خسته نخواهید شد! بهتر است برای خوردن شیرینی های ترکی به کافه و نانوایی حافظ مصطفی که از سال 1864 تاسیس شده، بروید. اما باید بدانید که این نانوایی جای خطرناکی است! چراکه احتمالا ساعت ها در آن درگیر امتحان کردن شیرینی های مختلف خواهید شد و اضافه وزن پیدا کنید! نگویید که به شما نگفتیم!

 

 

از چشم انداز بی نظیر استانبول عکس بگیرید!


برج گالاتا در زمان گذشته جایگاه ویژه ای داشته است! زمانی برج گالاتا خانه نور، برج دفاع، پناهگاه اسیران جنگ و دیدبان گاه بوده است و امروزه یکی از  مهمترین جاذبه های گردشگری  و  اماکن دیدنی استانبول  است. برج گالاتا در محله بیوگلو واقع شده است و از بالای آن می توانید بهترین و جذاب ترین چشم انداز شهر استانبول ر اتماشا کنید. جالب است که بدانید در سال 1638 فردی به نام هزارفن احمد چلبی با دو بال مصنوعی از بالای برج گالاتا پرید و در واقع اولین پرواز انسان را تجربه کرد و گفته میشود که از قسمت اروپایی به قسمت آسیایی استانبول پرواز کرده است!

 

 

تراموا سواری کنید!


لازم نیست برای سوار شدن بر تراموای معروف قرمز رنگ استانبول برنامه ریزی کنید، چراکه فقط چند دقیقه ای زمان خواهد برد. اما برای رسیدن به تراموای قرمز رنگ می توانید از تونل، دومین متروی زیرزمینی قدیمی دنیا استفاده کنید. این مترو از سال 1875 کار می کند و در اصل با بخار کار می کرده است. لاین متروی تونل به محل تراموای قرمز رنگ و نوستالژیک استانبولی می رسد و به این ترتیب می توانید با این تراموای هیجان انگیز در طول خیابان استقلال استانبول تردد کنید.

 

۲۳ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران