۰۲۱۷۴۶۳۴
همه چیز در مورد فرودگاه جدید استانبول

همه چیز در مورد فرودگاه جدید استانبول

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

فرودگاه جدید استانبول امروز در تاریخ 18 فروردین ماه سال 98 افتتاح شد! امروز فرودگاه جدید استانبول افتتاح شده است و بیش از 10،000 تکه تجهیزات در دو روز آخر هفته گذشته به فرودگاه جدید استانبول منتقل شده اند. البته این فرودگاه تنها یک فرودگاه نیست! بلکه یک پدیده به حساب می آید و بنای یادبود پیروزی نام گرفته است و پوسترهای معرفی این فرودگاه با این عنوان در سطح شهر استانبول منتشر شده اند. زیما سفر نیز به عنوان نماینده و مجری مستقیم تور استانبول این وظیفه را به جا آورد تا این خبر مهم را به مسافرین عزیزش انتقال دهد. در ادامه بیشتر از این فرودگاه تازه تاسیس میگوییم.

 

 

بزرگترین پروژه ترکیه ساخت فرودگاه

 

فرودگاه جدید استانبول یکی از جذاب ترین و مهمترین پروژه های تاریخ ترکیه به شمار می آید و ایرلاین ها برای انتقال یافتن کامل به این فرودگاه از فرودگاه بین المللی آتاتورک تنها 45 ساعت زمان دارند! جالب است که بدانید برنامه ریزان این اثاث کشی بزرگ، به آن نام بیگ بنگ را اختصاص داده اند! چراکه در طی این اثاث کشی باید بیش از 10،000 تجهیزات عظیم الجسه جا به جا شود و برای همه این کارها فقط  زمان دو روزه در آخر هفته گذشته در نظر گرفته شد! حتی تصورش هم سخت است که چگونه این نقل و انتقالات بزرگ از فرودگاه آتاتورک به فرودگاه جدید ترکیه واقع در 30 کیلومتری شمال دریای سیاه انجام شده است. گفتنی است که از این به بعد تمام ایرلاین های ترکیه ای از این فرودگاه تردد می کنند.

 

 

 مساحت فرودگاه تازه تاسیس استانبول

جالب است که بدانید فضای کامل این فرودگاه در سال 2027 کامل می شود و در آن زمان پرترددترین فرودگاه جهان خواهد بود و با 6 باند فرودگاه و 4 ترمینالش ظرفیت انتقال 200 میلیون مسافر را در طول سال دارد و از این نظر شهرت جهانی پیدا کرده است و توریستان زیادی از سراسر جهان دوست دارند که جزء اولین مسافران این فرودگاه باشند و عظمت و شکوه آن را از نزدیک ببینند. با تمام دقت ساخت این فرودگاه، برنامه ریزی افتتاح فرودگاه کمی سخت بوده است و تاریخ افتتاح فرودگاه جدید استانبول سه بار عوض شد و به تعویق افتاد، اما نهایتا امروز افتتاح شد و از بین ترمینال ها و باندهای فرودگاه، ساختمان ترمینال اصلی و دو تا از باندهای فرودگاه شروع به کار کردند و بالاخره تحت فشار کاری زیاد این پروژه با موفقیت افتتاح شد.

 

 

تغیر کاربری فرودگاه قدیمی استانبول

 

البته تغییر برنامه های دیگری نیز در افتتاح این فرودگاه عظیم روی داد. برای مثال قرار بود که در آخر هفته گذشته تمامی ایرلاین ها از فرودگاه آتاتورک به فرودگاه جدید استانبول انتقال پیدا کنند، اما ناگهان برنامه تغییر پیدا کرد و بنا بر برنامه جدید، تنها ایرلاین ها ترکیه ای به فرودگاه جدید استانبول منتقل شدند و هنوز تاریخ انتقال بقیه ایرلاین ها اعلام رسمی نشده است. اما جالب است که بدانید قرار است فرودگاه قدیمی یعنی فرودگاه آتاتورک استانبول به باغ مردم و یک مرکز تجاری لوکس تبدیل شود و دیگر از این پس کاربری فرودگاه نخواهد داشت! با همه این ها، این فرودگاه جدید در استانبول داستان های ناراحت کننده ای نیز در پس خود دارد! برای مثال از سال 2015 تا کنون 27 مرگ در حال سخت و ساز این فرودگاه ثبت شده است که نشان از سختی کار آن داشته است. در حال ساخت این فرودگاه، یکی از بوردهای اصلی الکتریکی فرودگاه منفجر شد و تعداد زیادی از کارکنان آن به خاطر باد شدید از ارتفاع به پایین پرتاب شدند و همه این ها به خاطر فشار کاری زیاد برای افتتاح مجموعه و اتمام فوری کارها بود.

 

 

 

 اما دلیل ساخت فرودگاه جدید استانبول به این بزرگی و عظمت چیست؟

 

 در واقع در دهه های اخیر ایرلاین های ترکیه ای رشد بسیار زیادی پیدا کردند و دلیل آن هم واقع شدن استانبول در تقاطع اروپا، آفریقا و خاورمیانه بود. اما با وجود این ترافیک کاری، فرودگاه آتاتورک گنجایش این همه مسافر را نداشت و به خاطر نزدیکی آن به شهر امکان ساخت باندهای جدید فرودگاهی و افزایش ظرفیت فرودگاه آتاتورک وجود نداشت و به همین دلیل تصمیم به ساخت فرودگاهی بزرگ در خارج از شهر استانبول با نام فرودگاه جدید استانبول گرفته شد و به این ترتیب پرترددترین فرودگاه جهان با ظرفیت 200 میلیون مسافر در طول سال در استانبول ساخته شد.

 

 

البته هزینه های گزافی برای ساخت این فرودگاه در نظر گرفته شد که از جمله آن ها می توان به تخریب جنگل های شمال بسفر برای ساخت راه های این پروژه عظیم اشاره کرد که اثرات منفی زیادی بر محیط زیست استانبول خواهد داشت.

 

 

 

با همه این تفاسیر، این روزها در همه کشورهای جهان صحبت از فرودگاه جدید استانبول است و همه محو عظمت این بنا هستند و نام این فرودگاه زیبا و دیدنی نقل مجالس است! اگر شما هم مشتاق سفر به استانبول و دیدن فرودگاه جدید استانبول هستید، برای رزرو  تور استانبول  با همکاران ما در  آژانس هواپیمایی زیما سفر  در تماس باشید.

ترکیه , استانبول , تور ترکیه , تور استانبول , فرودگاه جدید استانبول , تور ارزان استانبول , آفر تور استانبول , تور لحظه آخری استانبول , تور ارزان ترکیه , آفر تور ترکیه , تور لحظه آخری ترکیه , istanbul , ,v hvchk hsjhkf,g

۱۸ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران