۰۲۱۷۴۶۳۴
7 رازی که ایرلاین ها به مسافران نمی گویند!

7 رازی که ایرلاین ها به مسافران نمی گویند!

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

7 رازی که ایرلاین ها به مسافران نمی گویند!

 

برای خیلی از ما سفر با هواپیما یک کار معمول است و افراد زیادی در دنیا وجود دارند که گاها هر ماه یا حتی هر هفته با هواپیما سفر می کنند.شاید شما هم فکر کنید که با این همه تجربه سفرهای هوایی،همه چیز را در مورد هواپیماها می دانید! اما باید به شما بگوییم که یک سری راز وجود دارد که ایرلاین ها هیچ وقت به مسافرانشان نمی گویند! یک سری حقایق در مورد هواپیماها و سفرهای هوایی وجود دارد که به ذهنتان خطور نمی کند. اگر شما هم مشتاق شده اید، این مقاله را با دقت بخوانید تا با رازهای مگو در مورد ایرلاین ها آشنا شوید!

 

 

  • روشن بودن موبایلتان هیچ خللی در کار هواپیما ایجاد نمی کند!

احتمالا شما هم شنیده اید که باید در زمان پرواز هواپیما گوشی تلفن همراهتان را خاموش کنید تا سیستم هواپیما به مشکل نخورد! اما آیا واقعا وسایل الکترونیکی همراه نظیر موبایل این چنین ضرری به سیستم هواپیما و پروازش می زنند؟ واقعیت این است که خیر! تا جایی که ما می دانیم روشن بودن گوشی تلفن همراه هیچ خطری ایجاد نمیکند، بلکه همه این گفته ها به این خاطر است که با خاموش شدن تلفن ها، بهتر بتوانند آرامش فضای هواپیما را تامین کنند و هیچ کدام از مسافران باعث بر هم زدن آرامش مسافران دیگر نشود! فقط همین!

 

 

  • تلاطم هوا در زمان پرواز هیچ وقت باعث مرگ کسی نمی شود!

شاید برای شما پیش آمده باشد که در زمان پرواز، هواپیما به این طرف و آن طرف رانده شود و در معرض تلاطم هوایی باشد! اما واقعا این اتفاق امنیت هواپیما را به خطر می اندازد؟ طبیعی است که در آن لحظه بترسید و دستتان را روی دسته صندلی محکم فشار دهید! اما باید به شما بگوییم که هیچ خطری شما را تهدید نمی کند و تا به حال هواپیمایی به خاطر این چاله های هوایی سقوط نکرده است.

 

 

  • بهتر است که در هواپیما چای نخورید! چراکه آب مصرفی برای آن ها خیلی تمیز نیستند!

توصیه ما به شما این است که از نوشیدن چای یا نوشیدنی های گرم در هواپیما خودداری کنید. چراکه برای تهیه آن ها از آب تانکر هواپیما استفاده می کنند و تمیز کردن این تانکرها به شدت سخت است. به همین دلیل معمولا خیلی آب مصرفی آن ها تمیز نیست. به همین خاطر بهتر است که ریسک مریض شدن را قبول نکنید و از نوشیدن مایعات گرم در هواپیما خودداری کنید.

 

 

  • درب سرویس بهداشتی هواپیما هیچ وقت قفل نمی شود!

جالب است که بدانید درب سرویس بهداشتی هواپیما به راحتی از بیرون باز می شود و این مسئله به خاطر امنیت پرواز و امکان باز کردن درب سرویس بهداشتی توسط خدمه هواپیما است! اما نترسید! معمولا مسافران از نحوه باز کردن درب سرویس بهداشتی هواپیما از بیرون اطلاع ندارند!

 

  • خلبان و کمک خلبان نباید غذای مشابه میل کنند!

جالب است که بدانید خدمه هواپیما به صورت صد در صد از سلامت کامل غذاها مطمئن نیستند و از ترس اینکه آن غذا باعث مریضی نشود، دو غذای متفاوت به خلبان و کمک خلبان می دهند تا در صورت مریض شدن یکی از آن ها، دیگری به پرواز ادامه دهد! در صورتی که همان غذا برای شما به عنوان مسافر سرو می شود! البته خیلی جای نگرانی نیست، چراکه این احتیاط فقط به خاطر حفظ امنیت پرواز است و نشان از بد بودن غذاهای هواپیما ندارد.

 

 

  • بعضی از هواپیماها کابین استراحت دارند!

اگر تجربه پروازهای طولانی تر از 10 ساعت را داشته اید،احتمالا متوجه شده اید که خدمه هواپیما مدام عوض می شوند و در ساعات مختلف مهماندارهای مختلفی به شما سرویس می دهند! جالب است که بدانید در این هواپیماها یک سری کابین با تخت خواب وجود دارد که مهماندارها و حتی خلبان ها می توانند در آن ها استراحت کنند و به صورت شیفتی کارشان را انجام دهند. این کابین ها از چشم مسافران پنهان مانده است و معمولا در سطح پایین تر یا بالاتر از کابین مسافران قرار دارند. در واقع خدمه هواپیما با یک پله کوچک به این کابین ها دسترسی پیدا می کنند و بدون اطلاع مسافران ساعاتی را به استراحت می پردازند!

 

 

  • مهمترین راز ایرلاین ها!

  • شما به عنوان مسافر باید حقوق خود را بدانید!

آیا شما از حق و حقوق خود در پرواز خبر دارید؟ آیا می دانستید که در صورت تاخیر هواپیما یا کنسل شدن آن می توانید تا 600 دلار خسارت دریافت کنید؟ هر پروازی که در طول سه سال گذشته با تاخیرداشته اید را به یاد بیاورید... بابت همه آن ها می توانستید خسارت دریافت کنید و احتمالا شما هم از حق و حقوق خودتان بی خبر بوده اید! چراکه ایرلاین ها دوست ندارند این قوانین به گوش مسافران رسانده شود!

 

 

الان شما 7 راز را در مورد سفرهای هوایی می دانید که احتمالا تا به حال از آن ها بی اطلاع بوده اید! این بار می توانید با دانش بیشتری سوار هواپیما شوید و مطمئنا تجربه متفاوت تری از  تورهای لحظه آخری  خواهید داشت!

تور های ارزان , آفر تور ارزان , تور لحظه آخری ارزان , جاذبه های گردشگری , هتل های ارزان , تور های لحظه آخری , آفر تور های اروپایی , تور ارزان خارجی , j,v ihd hvchk , j,v ihd gpzi Hovd

۳۰ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران