۰۲۱۷۴۶۳۴
راهنمای سفر به ارمنستان برای هنردوستان و هنرمندان

راهنمای سفر به ارمنستان برای هنردوستان و هنرمندان

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

راهنمای سفر به ارمنستان برای هنردوستان و هنرمندان

 

بهترین گالری های هنری و موزه های ارمنستان

 

در ارمنستان گالری های هنری و موزه های متعددی وجود دارد که بعضی از آن ها از بهترین و مشهورترین موزه های جهان هستند. در نمایشگاه های این گالری ها و موزه ها در ارمنستان کلکسیون های ارزشمندی از گنجینه های هنری هنرمندان ارمنی و خارجی نگهداری می شود. تعداد گالری ها و موزه های ارمنستان به قدری زیاد است که ممکن است شما و یا هر توریست دیگری را سردرگم کند! مسلما زمان محدود اقامتتان در  تور ارزان ارمنستان  به شما اجازه نخواهد داد که از همه موزه های ارمنستان دیدن کنید.به همین دلیل  زیما سفر  برایتان لیست مهمترین موزه ها و گالری های هنری ارمنستان در شهر ایروان را آماده کرده تا شما مطابق با علایقتان یک یا دو تا از آن ها را انتخاب کنید و مستقیما به موزه ای بروید که نمایشگاه های آن درست مطابق علایق شما چیده شده اند!

 

 

موزه سرگئی پاراجانف،موزه ای برای فیلم دوستان

 

سرگئی پاراجانف یکی از جذاب ترین فیلم سازان قرن 20 است و نه تنها در خود ارمنستان، بلکه در کل دنیا مطرح است. اصلا محال است که یک توریست فیلم دوست به ارمنستان سفر کند و سری به موزه سرگئی پاراجانف نزند! موزه سرگئی پاراجانف با بیش از 1400 نمایشگاه، اطلاعات جالبی را در مورد زندگی پاراجانف، کارگردان مشهور ارمنی در اختیار توریستان قرار می دهد. بازدید کنندگان می توانند در مورد مسائل پشت صحنه فیلم های معروف او اطلاعات جالبی دریافت کنند و علاوه بر این محیط خود موزه نیز جذابیت های خاص خودش را دارد که بازدید از آن را جالب تر می کند.

 

 

 

موزه ای برای علاقه مندان به هنر مدرن، مرکز هنری کافسجیان

 

مرکز هنری کافسجیان در  تور ایروان  یکی از جالب ترین موزه های ارمنستان برای علاقه مندان به مدرنیسم است و در آن کلکسیون عظیمی از مجسمه ها، نقاشی های دیواری، حجاری های برجسته و آبگینه ها و بلورهای جذابی نگهداری می شود. کافسجیان کسی بود که تلاش بسیار زیادی برای جمع آوری هنر معاصر از گوشه کنار دنیا داشت و این موزه را در سال 2009 افتتاح کرد. این موزه از 5 طبقه تشکیل شده است و بیش از 5،000 اثر هنری در آن برای نمایش عموم قرار داده شده است.جالب است که بدانید حتی نیویورک تامیز نیز این موزه را به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین موزه های معاصر معرفی کرده است و همین یک مورد، جذابیت این موزه را مشخص می کند.

 

 

 

موزه ای برای علاقه مندان به مجسمه های نوین،موزه یرواند کوچار

 

یرواند کوچار یک مجسمه ساز ارمنی بوده است که به عنوان پدیده هنری قرن 20 از او یاد می شود. آثار هنری و مجسمه های گرانقدر این مجسمه ساز حرفه ای بسیار زیبا و قابل تامل هستند و حتما تماشایش برایتان جذاب خواهد بود. جالب است که بدانید آثار هنری کوچار در میان آثار هنری هنرمندانی مثل پیکاسو به نمایش گذاشته می شده و ارزش هنری کارهایش بسیار بالاست. مطمئنا شما هم با بازدید از موزه یرواند کوچار با ما هم عقیده می شوید و با دیدن مسیر هنری آثارش به اهمیت کارهایش پی می برید.

 

 


برای علاقه مندان به تجربه های فرهنگی، موزه هنرهای مردمی ارمنستان

 

در موزه هنرهای مردمی ارمنستان آثار جذابی از کارهای چوبی و فلزی گرفته تا پارچه ها و منسوجات دست بافت دیده می شود. در بین این آثار هنری هم آثار باستانی و هم آثار صنعتگران مدرن به نمایش گذاشته شده است و مجموعه آن نشانی از سیر تحول فرهنگی ارمنستان دارد.امروزه موزه هنرهای مردمی ارمنستان شامل 12،000 اثر هنری است و به صورت مداوم در حال تکمیل یافتن نیز هست. موزه هنرهای مردمی ارمنستان یک موزه کوچک است، اما با این حال یکی از جذاب ترین موزه های ایروان است که باید حتما از آن دیدن کنید.

 

 

 

موزه ای برای علاقه مندان به همه شاخه های هنری، گالری ملی ارمنستان

 

گالری ملی ارمنستان اصلی ترین گالری هنری کشور ارمنستان است و کلکسیون ارزشمند آن در 56 سالن مختلف به نمایش گذاشته شده است. در گالری ملی ارمنستان آثار هنری زیبایی از سراسر جهان نگهداری می شود و بازدید از آن برای هنردوستانی که به دنبال سبک هنری خاصی نیستند و فقط می خواهند که در یک محیط هنری قرار بگیرند،جالب است.در گالری ملی ارمنستان سالن های مجزایی برای آثار هنری اروپایی، روسیه ای، ارمنستانی و هنر شرقی در نظر گرفته است و یک سری از هنرمندان نیز سالن های مختص به خودشان را دارند. گالری ملی ارمنستان کلکسیون بسیار گسترده ای از آثار هنری باستانی تا آثار هنری امروز را در خود جای داده است و به همین دلیل یکی از جامع ترین و جذاب ترین گالری های هنری ارمنستان تلقی می شود.

 

 

شما هم می توانید برای بازدید از موزه ها و گالری های هنری ارمنستان با رزرو  تور ارمنستان ارزان قیمت  به این کشور زیبا سفر کنید.

۲۳ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران