۰۲۱۷۴۶۳۴
دختری که از لندن تا استانبول را پدال زد تا از حیات وحش حمایت کند!

دختری که از لندن تا استانبول را پدال زد تا از حیات وحش حمایت کند!

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

دوچرخه سواری از لندن تا استانبول برای حمایت از حیات وحش! بارها و بارها اتفاق افتاده که یک سری از افراد برای نشان دادن یک حرکت نمادین مسیری طولانی را قدم زده اند، دوچرخه سواری کرده اند و توجه خودشان را به یک موضوع خاص با یک حرکت متفاوت به گوش جهانیان رسانده اند. این بار هم لارن پیرز (Lauren Pears) که یک بلاگر لندنی اهل انگلستان است، باز هم چنین حرکتی انجام داده است و مسیری طولانی از لندن تا انگلستان را دوچرخه سواری کرده است و هدفش از این کار تنها و تنها حمایت از حیات وحش بوده است. با زیما سفر همراه باشید تا ببینیم که این بلاگر چرا این مسیر پر فراز و نشیب را پدال زده است و با این کار به کجا رسیده است! این دختر پراشتیاق و بلندپرواز مسیری بین لندن تا استانبول را دوچرخه سواری کرده است و هر دقیقه بیشتر و بیشتر به هدفش نزدیک شده است و با شور و حرارت بیشتری به راهش ادامه داده است. هدف این دختر لندنی از شروع چنین مسیر سرسختی، جمع آوری کمک هزینه نقدی برای حمایت از حیات وحش جهانی بوده است و از طرفی سعی داشته تا در مسیرش درس سفر بدون آسیب به محیط زیست را به همگان بدهد.

 

 

لارن پیرز این مسیر 3،000 کیلومتری را از تاریخ 22 می 2019 (1 خرداد 1398) آغاز کرده است و تخمین زده که سفرش سه ماهه تمام شود. جالب است که بدانید این سفر از لندن تا استانبول دقیقا 89 روز طول کشیده است و تخمینش خیلی به واقعیت نزدیک بوده است. او سه ماه از زندگیش را به این کار اختصاص داده است و مطمئنا این سفر سختی های زیادی را در پی داشته است. اما به هر حال هر هدفی باعث ایجاد احساس اشتیاق در آدمی می شود و مطمئنا لارن پیرز هم به همین دلیل توانسته این مسیر را تاب بیاورد و با این کار نظر رسانه های زیادی را از سراسر دنیا به خودش جلب کرده است و جدای اینکه به هدفش از نظر تامین بودجه مالی برای حمایت از حیات وحش و آموزش سفر مناسب برای محیط زیست رسیده است، صدایش توسط رسانه ها به افراد بیشتری در دنیا رسیده است و احتمالا تاثیر شگرفی بر مردمان زیادی گذاشته است.

او اذعان کرده است که خواسته خودش را با شروع این سفر به چالش بکشد و هم پولی به عنوان خیریه برای حمایت از حیات وحش جمع کند و هم اینکه در طول این مسیر کوچکترین آسیبی به محیط زیست نرساند و به همین دلیل دوچرخه سواری بین لندن تا استانبول را انتخاب کرده است و امید دارد که توانسته باشد تاثیر مد نظرش را بر گروهی از مردم جهان بگذارد. او در این مسیر هم توانسته از زیبایی های طبیعی استفاده کند، هم از جاذبه های گردشگری شهرهای مختلف دنیا در مسیر بین لندن تا استانبول دیدن کند و نهایتا چشمش به دیدن  جاذبه های گردشگری استانبول  روشن شده است!

جالب است که بدانید پدر لارن پیرز در ده روز اول سفر دوچرخه ای بین لندن تا استانبول، دخترش را همراهی کرده است تا حمایت خودش را از دخترش و حرکت جهانیش در مورد دوچرخه سواری برای حمایت از حیات وحش نشان دهد. اما بعد از پایان این ده روز یعنی از تاریخ 1 ژوئن 2019 (11 خرداد 1398)، لارن پیرز کاملا تنها بوده است و این مسیر را به تنهایی پدال زده است و با چالش های دوچرخه سواری بین لندن تا استانبول به تنهایی مواجه شده است. او برای اینکه با دوچرخه از لندن به استانبول برسد، از کشورهایی مثل فرانسه، سوئیس و آلمان عبور کرده است و مسلما سفر جذاب و البته سختی را تجربه کرده است.

 

 

جالب تر اینکه لارن پیرز یک وب سایت شخصی هم دارد که در آن مطالب جالبی در مورد سفرش با دوچرخه از لندن تا استانبول صحبت کرده است، در مورد چالش های سفر با دوچرخه مطلب نوشته است و گذشته از آن، راهکارهای جالبی برای تجربه یک سفر دوچرخه ای بی دردسر ارائه داده است و ریزه کاری های سفر به دوچرخه را به مخاطبانش یاد داده است.

به هر حال شما هم می توانید این بار به سفر به شکل دیگری فکر کنید و این بار به شکل دیگری پا در مسیر رسیدن به مقصدتان بگذارید و از تجربه های لارن پیرز هم برای این منظور استفاده کنید! البته اگر هم اهل دوچرخه سواری نیستید و فکر می کنید که این کار از توانتان خارج است، می توانید با رزرو یک تور خارجی ارزان به سفر بروید و به جایش فقط سعی کنید که در طول سفر کمتر به محیط زیست آسیب وارد کنید. با این کار می توانید هم از شهرها و کشورهای جدیدی دیدن کنید و هم در حد و توان خودتان از محیط زیست حمایت کنید.

 

۰۱ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران

  • Catherine March

    02 مرداد 1401 - 23:05

    پاسخ

    I LOVE YOU 💕😗