۰۲۱۷۴۶۳۴
کدام کشورهای جهان زیباترین مناظر طبیعی دارند؟

کدام کشورهای جهان زیباترین مناظر طبیعی دارند؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

کدام کشورهای جهان زیباترین مناظر طبیعی دارند؟

 

زیباترین کشورهای جهان

 

تا به حال به این فکر کرده اید که کدام کشورهای جهان زیباترین مناظر طبیعی را دارند؟ یا اینکه کدام کشورهای جهان طبیعت زیباتری دارند؟ راستی، نظر شما در این مورد چیست؟ حدستان در مورد زیباترین کشورهای جهان چیست؟ جالب است که بدانید یک تحقیق جهانی در این زمینه انجام شد تا زیباترین کشورهای جهان رتبه بندی شوند. در این تحقیق 136 کشور جهان با یکدیگر مقایسه شدند و بنا بر آن مقایسه، زیباترین کشورهای جهان طبقه بندی شدند. در این مقایسه فاکتورهایی مثل تعداد مناظر طبیعی ثبت شده به عنوان میراث جهانی، تعداد گونه های جانوری و گیاهی و همین طور مناطق محافظت شده طبیعی و   ... در نظر گرفته شد و بنا بر آن ها مشخص شد که کدام کشورهای جهان زیباترین مناظر طبیعی را دارند. در ادامه به شما زیباترین کشورهای جهان را معرفی می کنیم و مطمئنیم که شما هم از دیدن رتبه های اول زیباترین کشورهای جهان شگفت زده می شوید!

 

15- کنیا

 

کنیا جایگاه پانزدهم را بین زیباترین کشورهای جهان از آن خود کرده است. هر کسی که تا به حال پایش را در سرزمین زیبای کنیا گذاشته باشد، مطمئنا می تواند زیبایی بی حد و اندازه کنیا را تایید کند و مطمئنا می تواند متوجه شود که چگونه کنیا توانسته به عنوان یکی از زیباترین کشورهای جهان انتخاب شود. در جنوب غربی کنیا حیواناتی نظیر زرافه ها، یوزپلنگ ها، شیرها و کرگدن های سیاه زندگی می کنند. از طرفی در شمال شرقی پایتخت کنیا، کوهستانی وجود دارد که دومین کوه بلند آفریقا به حساب می آید. از این ها گذشته هر گوشه از کنیا مناظر زیبای خاص خودش را دارد که از جمله آن ها می توان به دریاچه های زیبا اشاره کرد.

 

 

14- اندونزی

 

اندونزی کشوری است که تنها محل زندگی گونه ای مارمولک بزرگ با نام اژدهای کومودو است. پارک ملی کومودو یکی از زیباترین مناظر طبیعی اندونزی به حساب می آید که در جزایر آتشفشانی اندونزی واقع شده است و در آن 5،700 اژدهای کومودو زندگی می کند. گذشته از این در اندونزی جزایر بسیار زیبایی وجود دارد که سواحل و جنگل های بسیار زیبا و نفس گیری را در خود جای داده اند.

 

 

13- فرانسه

 

اصلا جای تعجبی ندارد که فرانسه را جزء لیست زیباترین کشورهای جهان ببینیم. در فرانسه هم مزارع زیبایی وجود دارد و هم اینکه سواحل زیبایی در آن واقع شده اند. البته سرزمین های خارج از خاک فرانسه که تحت سلطه فرانسه هستند نیز به بالاتر رفتن جایگاه فرانسه در لیست زیباترین کشورهای جهان کمک شایانی کرده اند. برای مثال یک جزیره به نام رئونیون در اقیانوس هند وجود دارد که در آن ترکیب جالبی از جنگل های بارانی و جنگل های ابری به چشم می خورد و زیباییش وصف نشدنی است.

 

 

12- ایتالیا

 

اگرچه اکثر توریستان برای دیدن اماکن تاریخی و فرهنگی ایتالیا به این کشور سفر می کنند، اما جالب است که بدانید مناظر طبیعی ایتالیا نیز به معنای واقعی کلمه معرکه هستند. جالب تر اینکه یونسکو کوه های دولومیتس ایتالیا را به عنوان زیباترین کوهستان های دنیا معرفی کرده است و با این حساب احتمالا بتوانید حدسش را بزنید که ایتالیا تا چه اندازه طبیعت زیبایی دارد.

 

 

11- اکوادور

 

اکوادور با دارا بودن دو کوه آتشفشانی، جنگل های گرمسیری و یخچال های طبیعی به قدری سرزمین متنوع و زیبایی است که واقعا استحقاق این را دارد که جایگاه در لیست زیباترین کشورهای جهان داشته باشد. در جزایر آتشفشانی اکوادور نیز گونه های جانوری خاصی زندگی می کنند که وجود آن ها نیز باعث مطرح شدن اکوادور به عنوان یکی از کشورهای زیبای دنیا شده است.

 

 

10- آمریکا

 

در آمریکا 58 پارک ملی و منطقه محافظت شده طبیعی وجود دارد که هر کدامشان از دیگری زیباتر هستند و از نظر طبیعی ارزش بسیار بالایی دارند. به همین خاطر هم هست که آمریکا را به عنوان یکی از زیباترین کشورهای دنیا می شناسند.

 

 

9- اسپانیا

 

در اسپانیا مناظر طبیعی بسیار بسیار زیبایی وجود دارد که هر توریستی با دیدن آن ها در جا میخکوب می شود و برای لحظه ای توان صحبت را از دست می دهد! جزایر قناری و پارک ملی دونانا در اسپانیا از زیباترین مناظر طبیعی اسپانیا هستند که هر کسی باید برای یک بار هم که شده از آن ها دیدن کند.

 

 

8- تانزانیا

 

در تانزانیا بلندترین کوه آفریقایی واقع شده است. از طرفی یک پارک ملی به نام سرنگتی در تانزانیا وجود دارد که شهرت جهانی دارد و در آن گورخرها و بزهای کوهی بسیار زیبایی زندگی می کنند. جالب است که بدانید یونسکو مهاجرت این حیوانات را به عنوان یکی از زیباترین رویدادهای جهان نامگذاری کرده است.

 

 

7- تایلند

 

هر کسی که به تایلند سفر کرده باشد، مطمئنا این نظر را دارد که تایلند باید در لیست زیباترین کشورهای جهان جایگاه خوبی داشته باشد. در تایلند جزایر بسیار زیبایی وجود دارد که نمونه شان را در هیچ کشور دیگری در جهان نمی توانید پیدا کنید. گذشته از سواحل زیبایی که در تایلند وجود دارد، تعدادی منطقه محفاظت شده طبیعی هم در تایلند وجود دارد که در آن ها فیل ها و ببرها زندگی می کنند و از این نظر هم هیچ کم و کاستی در برابر دیگر کشورهای زیبای جهان ندارد.

 

 

6- استرالیا

 

صخره های عظیم مرجانی استرالیا همیشه به عنوان یکی از زیباترین مناظر طبیعی دنیا شناخته می شدند. البته گذشته از این، در استرالیا مناظر طبیعی بسیار زیبای دیگری هم وجود دارد که از جمله آن ها می توان به پارک های ملی مختلف آن اشاره کرد.

 

 

5- چین

 

چین به عنوان چهارمین کشور بزرگ جهان به قدری وسیع است که بتواند مناظر طبیعی متنوعی را در خود جای دهد. در چین رودخانه ها، تنگه ها و چشمه های آب گرم متعددی وجود دارد. از طرفی یک منطقه طبیعی نیز در چین وجود دارد که یک سوم پانداهای در خطر جهان در آن زندگی می کنند.

 

 

4- پرو

 

در پرو هم مناظر طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد. ماچو پیچو نام شهری تاریخی و اسرارآمیز در پرو است که مناظر طبیعی بسیار رمزآلودی را در خود جای داده است و از این نظر شهرت جهانی دارد. از طرفی در پرو کوهستانی به نام اوآسکاران نیز وجود دارد که بلندترین کوه در سرزمین های گرمسیری دنیا به حساب می آید و با وجود همه این ها، پرو توانسته که جایگاه چهارم را بین زیباترین کشورهای جهان از نظر زیبایی طبیعی کسب کند.

 

 

3- کاستاریکا

 

کساتاریکا کشور کوچکی است که با وجود کوچک بودنش توانسته جایگاه سوم را در لیست زیباترین کشورهای جهان از آن خود کند. جالب است که بدانید جزیره کوکوس در کاستاریکا تنها جزیره ای در شرق اقیانوس آرام است که یک جنگل بارانی را در خود جای داده است. از طرفی پارک ملی تورتوگرو در کاستاریکا هم به خاطر لاکپشت های دریاییش بسیار مشهور شده است و به خاطر وجود همین هاست که کاستاریکا را به عنوان سومین کشور زیبای جهان می شناسند.

 

 

2- مکزیک

 

مکزیک با دارا بودن جنگل های گرمسیری بارانی، باتلاق ها و جزایر زیبا عنوان دومین کشور زیبای جهان را از آن خود کرده است. جالب است که بدانید مکزیک تنوع حیات وحش بسیار بالایی هم دارد و به خاطر همین هم توانسته این رتبه خوب را کسب کند.

 

 

1-برزیل

 

در نهایت جالب است که بدانید این برزیل است که توانسته عنوان زیباترین کشور جهان را از آن خود کند. چراکه برزیل متنوع ترین منابع طبیعی جهان را به خود اختصاص داده است و زیبایی طبیعیش وصف نشدنی است. به هر گوشه از برزیل که نگاه کنید، از جنگل اطلس گرفته تا جنگل های آمازون، می بینید که مناظر طبیعی برزیل به قدری گسترده و متنوع هستند که مطمئنا هیچ کشوری نمی تواند از لحاظ زیبایی طبیعی با آن کوچکترین رقابتی داشته باشد.

 

۲۸ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران