۰۲۱۷۴۶۳۴
تورها

تور ترکیه

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

آشنایی با ترکیه

 

ترکیه کشوری است که در شرق اروپا و غرب آسیا واقع شده است و تاثیرات زیادی از فرهنگ های یونانی، پارسی، رومی، بیزانسی و عثمانی گرفته است. پایتخت کشور ترکیه شهری به نام آنکارا است. اما خیلی از توریستان به اشتباه تصور می کنند که پایتخت ترکیه شهر استانبول است. در صورتی که این طور نیست و با اینکه استانبول بزرگترین شهر ترکیه است، اما پایتخت آن نیست. کشور ترکیه حدود 783 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیتش هم حدود 83 میلیون نفر است. تور استانبول چون جزو پرفروش ترین تورهای ترکیه است همه به اشتباه استانبول را پایتخت این شهر توریستی میدانند در صورتی که استانبول فقط یکی از شهرهای توریستی ترکیه است.

 

 آشنایی با ترکیه ، زیما سفر

آب و هوای ترکیه

 

بخش های مختلف ترکیه آب و هوای مختلفی دارند و در واقع می توان گفت که شرایط آب و هوایی مناطق آن با یکدیگر متفاوت هستند. در حقیقت مناطق ساحلی ترکیه آب و هوای معتدل تری نسبت به مناطق مرکزی ترکیه دارند و مناطق مرکزی ترکیه خشک تر از مناطق ساحلی آن هستند. اگر میخواهید بدانید کدام فصل برای سفر به ترکیه  بهتر است بدانید که 4 فصل برای سفر به ترکیه مناسب است اما تور آنتالیا به دلیل شرایط جوی و تفریحات ساحلی آن در تابستان و بهار پیشنهاد میشود.

 

بهترین زمان سفر به ترکیه

 

ترکیه از آن کشورهایی است که در سراسر سال آب و هوای مناسبی برای سفر دارد. البته این مساله بستگی به این دارد که شما می خواهید کدام منطقه از استانبول را برای بازدید انتخاب کنید. مثلا فصل تابستان برای سفر به شهرهای ساحلی ترکیه فصل مناسبی است و فصل های بهار و پاییز می توانند فصل های ایده آلی برای سفر به شهرهای غیر ساحلی ترکیه و بازدید از جاذبه های گردشگری ترکیه باشند. نکته ای که باید درباره آب و هوای ترکیه بدانید، این است که آب و هوای ترکیه (علی الخصوص در بخش های مرکزی مثل کاپادوکیا) از ماه آذر به بعد سرد می شود و دمای هوا به راحتی به زیر صفر درجه سانتیگراد هم می رسد. به همین دلیل هم خیلی از هتل های شهرهای ساحلی ترکیه در طول فصل زمستان بسته می شوند.

 

 بهترین زمان سفر به ترکیه ، زیما سفر

چرا سفر به ترکیه؟

 

ترکیه یکی از کشورهای مرزی ایران است و شما به راحتی می توانید یک سفر ارزان خارجی با تور ترکیه داشته باشید. نکته ای که باعث محبوبیت هرچه بیشتر ترکیه برای مسافران ایرانی می شود، این است که ما ایرانیان برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا نداریم و شما می توانید با رزرو یک تور لحظه آخری ترکیه یا یک تور ارزان ترکیه این کشور زیبا و جذاب را از نزدیک ببینید. لازم به ذکر است که هر کدام از شهرهای ترکیه جذابیت خاص خودشان را دارند. مثلا استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه، اماکن دیدنی، اماکن تاریخی، جاذبه های گردشگری و از همه جالب تر مراکز خرید متنوع و متعددی را در خود جای داده است. از طرفی شهرهایی مثل آنتالیا، بدروم، دیدیم و کوش آداسی به خاطر سواحل زیبا و صد البته اماکن دیدنی جذابشان معروف شده اند و منطقه ای مثل کاپادوکیا نیز به خاطر طبیعت بی نظیر و جاهای دیدنی جذابش بین توریستان محبوب شده است. قونیه نیز به عنوان یکی از جالب ترین شهرهای دیدنی ترکیه، شهری است که آرامگاه مولانا را در خود جای داده است و سفر به آن برای گروهی از مسافران جذابیت بسیار زیادی دارد. با همه این اوصاف می توان گفت که سفر به ترکیه می تواند برای هر شخصی با هر سلیقه ای جالب باشد.

 

برترین اماکن دیدنی ترکیه

 

از جذاب ترین جاهای دیدنی ترکیه می توان به ایاصوفیه در استانبول، مسجد آبی در استانبول، تنگه بسفر در استانبول، مراکز خرید استانبول، پل گالاتا در استانبول، برج گالاتا در استانبول، باسیلیکا سیسترن در استانبول، کاخ های زیبای استانبول (کاخ دلمه باغچه استانبول و کاخ توپکاپی استانبول) ، موزه های استانبول، آرامگاه مولانا در قونیه، خیابان استقلال در استانبول، خیابان بغداد در استانبول، منطقه کاله ایچی در آنتالیا، سواحل زیبای آنتالیا، بندر قدیمی آنتالیا، مسجد ییولی مناره در آنتالیا، سواحل زیبای دیدیم، سواحل زیبای بدروم، موزه باستان شناسی زیر آب در بدروم، آمفی تئاتر بدروم، سواحل زیبای آلانیا، سواحل زیبای کوش آداسی، سواحل زیبای دیدیم، دیدیما در دیدیم، شهر باستانی افسوس، جزایر پرنس استانبول، شهر باستانی آسپندوس، شهر باستانی پریه نه و شهر باستانی میلتوس اشاره کرد.

 

 برترین اماکن دیدنی ترکیه ، زیما سفر

اماکن تفریحی ترکیه

 

از آنجایی که در طول سال توریستان زیادی با تور ترکیه راهی این کشور زیبا می شوند، اماکن تفریحی متعددی هم در ترکیه ساخته شده است تا این توریستان از سفر به ترکیه احساس رضایت داشته باشند. از محبوب ترین اماکن تفریحی ترکیه می توان به شهربازی ویالند استانبول، پارک مینیاتورک استانبول، آکواریوم ویاسی استانبول، موزه مادام توسو استانبول، پارک آبی لند آو لجندز آنتالیا و پارک آبی آدالند کوش آداسی اشاره کرد. لازم به ذکر است که در سواحل شهرهای ساحلی ترکیه مثل آنتالیا، آلانیا، بدروم و ... امکانات تفریحی متعددی وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید انواع و اقسام تفریحات آبی را در تور ارزان ترکیه تجربه کنید.

 

بهترین هتل های ترکیه

 

هتل هیلتون بسفروس در استانبول، هتل گرند جواهر در استانبول، هتل هالیدی این شیشلی در استانبول، هتل رادیسون بلو شیشلی در استانبول، هتل الیت ورلد در استانبول، هتل تایتانیک بیچ در آنتالیا، هتل ریکسوس پریمیوم در آنتالیا، هتل کراون پلازا در آنتالیا و هتل تایتانیک دلوکس بلک در آنتالیا از محبوب ترین هتل های لوکس ترکیه هستند. البته شمار هتل های خوب ترکیه بسیار زیاد است و شما با هر بودجه و هر سطح توانی می توانید یک هتل خوب در تور ترکیه برای خود رزرو کنید.

 

 بهترین هتل های ترکیه ، زیما سفر

بهترین رستوران های ترکیه

 

از بهترین رستوران های ترکیه در شهر استانبول می توان به رستوران نیکولا استانبول، رستوران هونکار استانبول، رستوران آلانچا استانبول و رستوران بورسا اشاره کرد. در بدروم نیز دو رستوران به نام های رستوران اورفوز بدروم و رستوران ممدوف بدروم وجود دارد که از بهترین رستوران های ترکیه به شمار می آید. از این ها گذشته، رستوران لارا بلیکوی، رستوران شیپ این، رستوران کلاب آرما و رستوران مرمرلی در آنتالیا نیز از معروف ترین رستوران های ترکیه هستند.

 

بهترین مراکز خرید ترکیه

 

محبوب ترین و بزرگترین مراکز خرید ترکیه در شهر زیبای استانبول قرار گرفته اند. البته در شهرهای دیگر ترکیه نیز مراکز خرید متنوعی وجود دارد و به صراحت می توان گفت که شما با سفر به هر شهری در ترکیه می توانید خرید دلچسبی را تجربه کنید. اما اگر صحبت از بهترین مراکز خرید ترکیه باشد، باید نام بهترین مراکز خرید استانبول از جمله مرکز خرید جواهر استانبول، مرکز خرید استانبول مال، مرکز خرید کانیون استانبول، مرکز خرید فروم استانبول، مرکز خرید زورلو استانبول، مرکز خرید پالادیوم استانبول و بازار بزرگ استانبول را به میان بیاوریم. لازم به ذکر است که خیابان استقلال و خیابان بغداد از معروف ترین خیابان های خرید استانبول هستند و شما می توانید بهترین خرید ممکن را در تور استانبول در این دو خیابان انجام دهید.

 

چرا تور ترکیه با آژانس مسافرتی زیما سفر؟

 

آژانس مسافرتی زیما سفر پارس با ارائه تور لحظه آخری ترکیه و تور ارزان ترکیه شرایطی ایده آلی را برای مسافران فراهم کرده است تا با کمترین هزینه،بیشترین لذت را در سفر به ترکیه داشته باشند.آژانس مسافرتی زیما سفر لیستی از انواع مختلف تورها با قیمت های متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد تا با توجه به بودجه و زمان خود،بهترین پکیج تور های ترکیه و تور ارزان قیمت را انتخاب کنید.قیمت تور ترکیه با توجه به نوع ایرلاین،نوع هتل و باقی امکانات موجود در تور،متغیر خواهد بود.به این صورت با بررسی پکیج های تابستان 99 تور های ترکیه قیمت مناسب را انتخاب نمایید و از تور ارزان ترکیه نوروز 1400 و تور لحظه آخری بهره مند شوید.آژانس مسافرتی زیما سفر قصد دارد تور های ترکیه را با بهترین قیمت و برترین کیفیت،خدمت شما مسافرین عزیز معرفی نماید ضمنا این آژانس طراح و مجری مسقیم تورهای ترکیه ویژه نوروز در بین آژانس های مسافرتی  تهران می باشد.

نظرات کاربران