۰۲۱۷۴۶۳۴
دلایلی که به شما ثابت می کنند باید به جای خریدن گوشی آیفون به سفر بروید!

دلایلی که به شما ثابت می کنند باید به جای خریدن گوشی آیفون به سفر بروید!

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

دلایلی که به شما ثابت می کنند باید به جای خریدن گوشی آیفون به سفر بروید!

 

شاید تا به حال این جمله به گوش شما هم خورده باشد که "با پول نمی توان خوشحالی را خرید!" اما باید به شما بگوییم که گاهی پول می تواند به خریدن خوشحالی کمک بکند! البته به شرطی که شما پولتان را درست خرج کنید و برای خودتان شادی های موقت نخرید! با ما همراه باشید تا امروز به شما ثابت کنیم که پولی که خرج سفر می شود، از پولی که خرج خرید وسیله می شود، شما را خوشحال تر می کند!

 

 

پولی که صرف خرید وسایل می شود، شما را فقط برای یک مدت کوتاه خوشحال می کند!

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دانشمندان این حقیقت را به اثبات رسانده اند که پولی که صرف خرید وسایل می شود، باعث ایجاد خوشحالی موقت می شود. در واقع دانشمندان بر اساس تحقیقات شان به این نتیجه رسیده اند که هر کسی یک وسیله را می خرد تا شادتر شود و واقعا هم به هدفش می رسد. اما مشکل اینجاست که این خوشحالی موقتی است و اثرش خیلی زودتر از آنچه که انتظارش را دارد، از بین می رود. حقیقت این است که وسایلی که ما می خریم، فقط برای مدتی ما را شاد می کنند و دلیلش هم این است که فقط در روزهای اول برای ما هیجان انگیز هستند! می دانید دلیلش چیست؟ وقتی شما یک گوشی تلفن همراه جدید می خرید، جذب آن می شوید و به این فکر می کنید که چقدر گوشی تلفن همراهتان سریع و جذاب است و چقدر عکس هایی که با آن می گیرید، از عکس های گوشی قبلیتان بهتر هستند. اما شما فقط چند روز و شاید نهایتا چند هفته به این مسائل فکر کنید و در دل از خرید گوشی تلفن همراهتان احساس رضایت کنید. در واقع هرچقدر شما بیشتر از گوشی تلفن همراهتان استفاده کنید، بیشتر برایتان عادی می شود و دیگر عکس های گوشیتان برایتان عادی می شوند. دیگر شاید اصلا به دیزاین گوشی تلفن همراهتان دقت هم نکنید و خیلی ساده و بدون هیچ توجه خاصی از آن استفاده کنید. به خاطر همین هم هست که می گویند پولی که خرج وسیله می شود، فقط برای مدتی باعث خوشحالی می شود و نهایتا شما مجبور می شوید که دوباره یک وسیله جدیدتر بخرید و البته هزینه مجزایی را خرج کنید تا دوباره خوشحالی به سراغتان بیاید!

 

 

پولی که صرف کسب تجربه های جدید می شود، خوشحالی برایتان می آورد!

 

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، مشخص شده است که پولی که خرج کسب تجربه می شود، از پولی که خرج خرید یک وسیله مثل یک گوشی آیفون یا یک لب تاب جدید می شود، شما را خوشحال تر می کند.

می دانید قسمت جالب ماجرا چیست؟ قسمت جالب ماجرا این است که شما دقیقا در زمان تصمیم گیری برعکس این فکر می کنید. یعنی اگر شما بین تصمیم گیری برای خرید یک لب تاب جدید یا رفتن به یک تعطیلات یک هفته ای مردد بمانید، مغزتان به احتمال زیاد به شما دستور می دهد که لب تاب جدید را برای خودتان بخرید. احتمالا در این صورت فکر می کنید که سفر فقط یک هفته به طول می انجامد، اما آن لب تابی که می خرید برای همیشه متعلق به شما باقی می ماند. در واقع مردم این طور فکر می کنند که کسب تجربه های جدید فقط متعلق به یک زمان محدود هستند و آن چنان ارزشی ندارند. اما باید به شما بگوییم که همه چیز دقیقا برعکس آنی است که شما فکر می کنید! حقیقت این است که شما تجربه تان را تا سال ها بعد به یاد خواهید داشت و خاطرات به یادتان خواهند ماند و تا وقتی که خاطرات برایتان زنده باشند، تاثیر مثبت هم بر روی ذهنتان دارند. به همین خاطر هم هست که شادی کسب تجربه های جدید بیشتر از خوشحالی ایجاد شده توسط خرید وسایل جدید ماندگار می شود.

 

 

حتی تجربه های منفی نیز تاثیر مثبتی روی ذهن دارند!

 


از همه جالب تر اینکه در طی تحقیقات انجام گرفته، مشخص شده است که حتی تجربه های منفی نیز در نهایت تاثیر مثبتی روی ذهن دارند. در واقع شما وقتی از سفر بر می گردید، احساس مثبتی از روایت داستان ها و خاطرات سفرتان کسب می کنید و حتی از تعریف کردن خاطراتی که در لحظه برایتان چندان جذاب هم نبوده اند، احساس رضایت قلبی را تجربه می کنید. در واقع شما با تعریف کردن داستان های سفرتان می توانید تاثیر بهتری بر افراد دورتان بگذارید تا اینکه بخواهید برایشان تعریف کنید که چگونه تبلت قبلیتان را با یک لب تاب عوض کرده اید و یا اینکه تا به حال چند بار گوشی آیفون جدید برای خودتان خریده اید! به هر حال حقیقت این است که ما انسان های اجتماعی هستیم و دوست داریم که تجربه های اجتماعی داشته باشیم. این همان چیزی است که نشان می دهد هزینه ای که خرج سفر می شود، از هزینه ای که خرج خرید وسایل جدید می شود، بیشتر شما را خوشحال می کند و بیشتر باعث رشد شخصیتیتان می شود.

این را به خاطر داشته باشید که سفر کردن باعث بازتر شدن ذهنتان می شود و مزایای بسیار زیادی در تحول ذهنیتان دارد. به این فکر کنید که آن گوشی آیفونی که چند سال قبل خریده اید، دیگر برایتان ارزش ندارد! اما آن سفری که چند سال پیش رفته اید، هنوز که هنوزه برایتان عزیز باقی مانده و خاطراتش برایتان جذاب تر و دوست داشتنی تر هم شده اند!اگر به دنبال  تورهای نوروزی  ارزان قیمت و  تورهای لحظه آخری  هستید همیشه وب سایت  زیما سفر  رو چک کنید چون همیشه آفرهای هیجان انگیزی براتون داره .

 

۱۴ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران