۰۲۱۷۴۶۳۴
آیا ایرانی ها به خاطر شیوع کرونا حق ورود به ترکیه را ندارند؟

آیا ایرانی ها به خاطر شیوع کرونا حق ورود به ترکیه را ندارند؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

آیا ایرانی ها به خاطر شیوع کرونا حق ورود به ترکیه را ندارند؟

 

این روزها که اخبار شیوع کرونا در ایران مرتبا به گوش می رسد، کشورهای دیگر نیز به این مساله حساسیت نشان داده اند و کار به جایی رسیده است که عراق و کویت پروازهایشان را به مقصد ایران کنسل کرده اند! خبر دیگری که در این میان به گوش می خورد، این است که ترکیه نیز محدودیت هایی برای ورود ایرانیان به ترکیه قائل شده است که این محدودیت ها نیز به خاطر شیوع کرونا در ایران است. در این میان کسانی که قصد سفر به ترکیه را دارند و تور ترکیه را برای خودشان رزرو کرده اند، با این سوال در ذهنشان مواجه شده اند که آیا ایرانی ها به خاطر شیوع کرونا حق ورود به ترکیه را ندارند؟ سوالی که این روزها به تکرار از آژانس های مسافرتی پرسیده می شود، این است که ایرانی ها باید برای سفر به ترکیه چه کاری انجام دهند و قضیه تهیه کارت سلامت برای ورود به ترکیه چیست؟!!
امروز می خواهیم به این سوال ها پاسخ دهیم تا دیگر ابهامی در ذهنتان باقی نماند.

داستان از آنجایی شروع شد که 5 نفر در ایران ما به خاطر ویروس کرونا جانشان را از دست دادند و مشخص شد که از بین 750 نفری که به داشتن ویروس کرونا در ایران مشکوک بودند، 18 نفر به صورت قطعی ویروس کرونا دارند. همین مساله باعث شد که مقامات ترکیه به فکر بیفتند تا مانع انتشار ویروس کرونا در کشورشان شوند و احتیاط بیشتری را در مورد توریستان ایرانی به خرج دهند.

در این میان، سوال این است که حالا ایرانیان باید برای سفر به ترکیه چه کاری انجام دهند و چگونه بیمار نبودن خود را به ترکیه اثبات کنند. در واقع باید بگوییم که ایرانیان نباید قبل از سفر به ترکیه اقدام خاصی انجام دهند و نیازی ندارند که گواهی خاصی به فرودگاه ترکیه نشان دهند. بلکه این مسئولین ترکیه هستند که تمامی مسافران ایرانی را از نظر پزشکی معاینه می کنند تا کسانی که علائم بیماری کرونا را دارند را از بقیه تفکیک کنند.

وقتی که ایرانیان به فرودگاه های ترکیه می رسند، تحت کنترل پزشکی ویروس کرونا قرار می گیرند و از ورود کسانی که علائم ویروس کرونا را دارند، به ترکیه خودداری می شود. در واقع معاینه ایرانیان در فرودگاه ترکیه و قبل از کنترل پاسپورت ها انجام می شود تا یک وقت کسی با ویروس کرونا وارد خاک ترکیه نشود.

پس اگر قرار است شما هم با  تور ترکیه  به ترکیه سفر کنید، نیازی نیست که اقدام خاصی را قبل از سفر به ترکیه انجام دهید. فقط کافی است که وقتی پایتان به فرودگاه های ترکیه رسید، روال تعیین شده برای معاینه پزشکی را طی کنید تا اجازه ورود به خاک ترکیه را کسب کنید.

 

۰۵ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران