۰۲۱۷۴۶۳۴
مهمترین ضروریات سفر به خارج از کشور

مهمترین ضروریات سفر به خارج از کشور

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

توصیه های عمومی  جهت مسافرت به خارج  از کشور

- جهت پرداخ عوارض خروج از کشور از سایت سازمان امور مالیاتی استفاده کنید و عوارض خود را به صورت الکترونیک با کارت شتابی و بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک ملی پرداخت کنید.

 

- دلار را در صرافی های فرودگاه و هتل تبدیل نکنید. معمو لا صرافی های فرودگاه و هتل مالیات و کارمزد بیشتری دریافت می کنند. بهتر است از صرافی های سطح  هر شهر و یا مراکز خرید استفاده کنید.

- بهتر است برای خریدهای اولیه در فرودگاه، گرفتن ترالی، دادن انعام و... مقداری از پول جاری کشور مقصد را به همراه داشته باشید.

- اپلیکیشن maps.me را در گوشی خود نصب کنید. این اپلیکیشن به صورت offline و تنها با کمک GPS موقعیت شما را نشان داده و مسیر شما را تا مقصد مشخص می کند. فقط کافی است برای یک بار به اینترنت متصل شوید تا نقشه منطقه مورد نظر را دانلود کنید. در ادامه نیازی به اینترنت نخواهید داشت. کار کردن با آن ساده است. البته این اپلیکیشن تنها مسیر پیاده و یا با خودرو را نشان می دهد و سیستم حمل و نقل عمومی در آن نیست.

- از کلیه مدارک خود(پاسپورت، ووچر هتل،بلیط و...)  فتوکپی و یا عکس بگیرید و در گوشی تلفن به همراه داشته باشید.

-اگر پاسپورت خود را در خارج از کشور گم کنید برای خروج از آن کشور نیاز به برگه خروج خواهید داشت. برگه خروج توسط سفارت ایران یا کنسولگری و نمایندگی های ایران صادر می شود. برای صدور برگه خروج به اصل شناسنامه و اصل کارت ملی نیاز هست. بنا براین یا باید در سفر ها اصل شناسنامه و کارت ملی را همراه داشته باشد و یا آن را در ایران در دسترس اقوام قرار دهید تا در صورت لزوم آنها را به وزارت خارجه ارائه دهند.

- با توجه به تشابه نام هتل ها و تعدد آنها در بدو ورود به هتل، کارت هتل را گرفته و از آن در گوشی خود و همراهان عکس داشته باشید.

 

۱۵ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران