۰۲۱۷۴۶۳۴
کلیسای جامع باگراتی Bagrati Cathedral

کلیسای جامع باگراتی Bagrati Cathedral

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

کلیسای جامع باگراتیBagrati Cathedral

 

کلیسای جامع باگراتی که به کلیسای جامع کوتاسی نیز معروف است، از کلیساهای جامع و بزرگ ساخته شده در قرن یازدهم محسوب می شود. کلیسای جامع که در حال حاضر  خرابه های آن باقیمانده است ، به عنوان یک شاهکار در تاریخ معماری قرون وسطی گرجستان محسوب می شود. این کلیسا ، نقطه عطفی متمایز در مناظر مرکزی کوتاسی بر فراز تپه های امیرونی می باشد. کلیسای جامع باگراتی در طول سلطنت پادشاهی باگرات سوم ساخنه شده است.  کتیبه ای بر روی دیوار ضلع  شمالی این بنا تاریخ ساخت آن را شرح داده است.


در سال 1692، آسیب های جدی  در حمله نیروهای عثمانی به این بنا وارد شد . حادثه ناشی از این حمله که به  گنبد و سقف کلیسای جامع  آسیب جدی وارد کرده است ، آن را به سوی  نابودی کشانده است.  حفاظت و مرمت و همچنین مطالعات باستان شناسی از این کلسیا  در سال 1952 آغاز شد و هنوز ادامه ادارد. در سال 1994 ، کلیسای جامع باگراتی به  همراه با صومعه گلاتی  در  لیست میراث جهانی یونسکو  گنجانده شد.



در سال 2001 ، کلیسای جامع  به کلیسای ارتدوکس گرجستان بازگردانده شد. در حال حاضر، استفاده از این کلیسا محدود است به خدمات عبادتی ، اما همین امر سبب جذب زائران و گردشگران بسیاری شده است. از این کلیسا به عنوان نماد شهر کوتاسی  استفاده می شود ، که یکی از جاذبه های توریستی این شهر می باشد.



 

۱۳ آبان ۱۳۹۶

نظرات کاربران