۰۲۱۷۴۶۳۴
دیدنی های وان

دیدنی های وان

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

 دیدنی های وان

 

از پر طرفدارترین شهرهای توریستی ترکیه وان می باشد. وان جز شهرهای قدیمی با قدمت ترکیه به شمار می رود که گردشگران بسیاری به خود جذب کرده است و اکثر افرادی که به ترکیه سفر می کنند حتما به وان برای تفریح و گردش می روند.

قدمت وان 500 سال و به قبل از میلاد مسیح می‌رسد که آثارهای فراوانی و زیبایی های خاصی برای گردشگران در این شهر وجود دارد .در حال حاظر گردشگرترین شهر ترکیه وان می باشد که روزانه توریست های فراوانی برای تفریح به این شهر در ترکیه می ورند.

 

قلعه وان

 

یکی از آثارهای دیدنی در وان قلعه وان می باشد.اگر بصورت خلاصه بگویم در این مکان فقط خرابه‌ای مشاهده می کنید که چند ستون بزرگ از آن باقی مانده است.اما بدانید قلعه بسیار زیبا و خاص وان که در شرق ساحل دریاچه وان قرار دارد که ستون هایی به ارتفاع بیست متر و همچنین در نزدیکی آن کتیبه ای تاریخی از زمان خشایار شاه وجود دارد که بسیار دیدنی و تاریخی می باشد.

 

 

خانه گربه های وان

 

اگر قصد سفر به وان داشته باشید و از محلی های ترکیه در مورد وان بپرسید برای شما می گویند وان شهر گربه های استثنایی است .وجود گربه های پشمی سیاه و سفید که بسیار زیبا و در نوع خود منحصرفردترین و دارای چشم های رنگی که هر یک از دو چشم های آن ها با هم تفاوت دارد.به دلیل وجود گربه های زیاد و زیبا مسولین شهر وان یک خانه برای نگهداری از این گربه ها بوجود آورده اند که مکانی دیدنی در شهر وان برای توریست ها شده است.اغلب مردم ترکیه بر این باور اند که نسل این گربه ها از جفت گیری تنها گربه ای که بر کشتی نوح بوده است می باشد .

 

 

آبشار مرادیه

 

این آبشار از جمله مکان های دیدنی و محبوب شهر وان می باشد که علاوه بر توریست ها و گردشگران اهالی خود ترکیه هم به این آبشار بسیار زیبا می روند.این آبشار در چهار فصل وجود دارد و دارای چشم اندازهای بسیار زیبا و طبیعی می باشد که نظر همه ی توریستان وان را به خود جذب کرده است .این آبشار در ۸۸ کیلومتری شهر وان در مسیر دوبایزید به وان قرار دارد.(اگر شما بصورت انفرادی به شهر وان سفر کرده اید و برای رفتن به مکان های دیدنی آن از جمله آبشار مرادیه مشکل آدرس دارید می توانید همراه با تورهای ترکیه بروید تا در مدت زمان کوتاهی به این مکان دیدنی وان برسید)

 

 

جزیره آختامار

 

برای رفتن به جزیره بسیار زیبای آختامار باید ابتدا به اسکله کنار دریاچه وان بروید و با کشتی به این جزیره سفر کنید.در این جزیره کلیسایی با نام جزیره وجود دارد(کلیسای آختامار) که قدمت آن به سال‌های ۹۱۵ تا ۹۲۱ میلادی می باشد که نام آن برگرفته از ارمنی ها می باشد.جزیره آختامار وان در فاصله ۴۱ کیلومتری غرب قرار دارد.

 

 

دریاچه وان

 

معروف ترین مکان گردشگری وان این دریاچه می باشد که 90 درصد تورهای ترکیه مسافرین خود را به دریاچه وان برای تفریح می برند. دریاچه وان در خود سه جزیره به نام های آختامار چارپاناق و آن آدیر در خود جا داده است که از مکان های تفریح خاص و زیبای این دریاچه می باشد.

در واقع دریاچه وان بزرگترین دریاچه ترکیه و همچنین دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه می باشد که اکثر گردشگران برای شنا این دریاچه را انتخاب می کنند.آبتنی از تفریحات گردشگران و توریست های شهر وان می باشد.

اگر به دنبال مکان های تاریخی و خاص در ترکیه می باشید می توانید بعد از رفتن به دریاچه وان اطراف آن بروید و شاهد مکان ها و گورستان های بسیار قدیمی و تاریخی باشید .در این حد که قبرهایی از دوران پادشاهان ارمنی، حکومت ایوبیان، مغول ها بین قرن های 12 تا 15 میلادی می باشد که سنگ قبرهای آنها اشکال چند بعدی با طراحی های منحصر به فردی دارد و علاقه مندان به تاریخ و آثار باستانی بسیاری از این مکان دیدن می کنند.

اما اگر قصد تفریح دریایی دارید هم می توانید با قایق روی دریاچه وان این تجربه رو داشته باشید که از شهر وان در شرق دریاچه تا شهر تاتوان که در بخش غربی دریاچه که حداقل چهار ساعت طول میکشد را سفر دریایی تجربه کنید.هزینه این سفر دریایی برای گردشگران 10 دلیر ترکیه می باشد.

اما اگر مدت زمان چهار ساعت قایق سواری برای شما زیاد می باشد و قصد دارید تفریح دیگری در مدت زمان کمتری داشته باشید می توانید ماهگیری را در دریاچه وان تجربه کنید.فقط به یاد داشته باشید در بازه زمانی اردیبهشت و خرداد ماهیگیری ممنوع می باشد به این دلیل که فصل تخم ریزی ماهی ها در این دریاچه می باشد.

اما اکثر خانم ها که حوصله ماهی گیری و قایق سواری را ندارند می تواند عکاسی در اطراف دریاچه وان داشته باشند .یکی از تفریحات بسیار سالم و شگفت انگیز عکاسی می باشد که برای خانم ها هم جذابیت دارد .شما می توانید با یک عکاسی دو ساعته در اطراف این دریاچه خاطرات را ثبت کنید و همیشه خوبی های تور ترکیه را به یادگار ثبت کنید.

 

 

موزه وان

 

در محله شرفیه شهر وان یک موزه بسیار دیدنی که پر از اشیا و اسناد تاریخی وجود دارد.شما می توانید به این موزه دوران قبل از تاریخ بروید و ساعاتی خاص را با دیدن اشیای تاریخی سپری کنید.

حال که دیدنی های مهم شهر وان را با هم مرور کردیم انتخاب تور مناسب وان اهمیت زیادی دارد.شما می توانید تور وان زمینی یا هوایی را انتخاب کنید.اکثر ایرانی ها تور زمینی وان را به دلیل نزدیکی به مرز مشترک ایران و ترکیه انتخاب می کنند. وان علاوه بر تفریحات دیدنی و بسیار زیبا برای بازارگردی و خرید مقصدی عالی می باشد که می توانید با انتخاب تور مناسب بهترین ها را برای خود رقم بزنید.

 

 

شما اگر قصد سفر به وان دارید می توانید بهترین زمان سفر در بازه زمانی ۳۱ اردیبهشت تا ۸ مهر را برای خود برنامه ریزی کنید .اغلب گردشگران ایرانی خرداد ماه را بهترین زمان برای سفر به وان می دانند.

۳۰ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران