۰۲۱۷۴۶۳۴
هر آنچه باید درباره کریسمس بدانید

هر آنچه باید درباره کریسمس بدانید

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

هر آنچه باید درباره کریسمس بدانید

 

کریسمس یکی از بزرگترین جشن های دنیا به حساب می آید و در بسیاری از کشورها در سرتاسر دنیا جشن گرفته می شود. وقتی که نزدیک به کریسمس می شود، مردم سراسر جهان شروع به تزئین درخت های کریسمسشان می کنند و با ذوق و علاقه هرچه تمام تر، یک به یک تزئینات درخت کریسمسیشان را نصب می کنند تا دکوراسیون خانه شان برای جشن گرفتن این جشن جهانی آماده شود. البته ماجرای جشن گرفتن کریسمس به تزئین کردن درخت کریسمس ختم نمی شود و جشن گسترده تری به حساب می آید. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با کریسمس آشنا کنیم و به شما بگوییم که دقیقا روز کریسمس به چه شکلی جشن گرفته می شود.

 

 

درباره روز کریسمس

 

روز کریسمس روز ولادت حضرت عیسی مسیح است. جالب است که بدانید مسیحیان، حضرت مسیح را پسر خدا می دانند و به همین خاطر ارزش زیادی برای روز ولادت او قائلند و به همین دلیل هم هست که هر ساله کریسمس را با شور و حرارت هرچه تمام تر برگزار می کنند. البته این را هم بگوییم که در سال های اخیر، حال و هوای مذهبی این جشن کمتر شده است و بیشتر به مناسبتی برای جشن و پایکوبی تبدیل شده است. یک نکته جالب که در مورد روز کریسمس وجود دارد، این است که با اینکه می گویند روز کریسمس روز ولادت عیسی مسیح است، اما واقعیت این است که روز ولادت عیسی مسیح صد در صد روز مشخصی نیست و حتی یک سری از مسیحیان معتقدند که او در فصل بهار متولد شده است. یک نکته جالب دیگر اینکه در کنار مسیحیانی که 25 دسامبر را به عنوان روز کریسمس جشن می گیرند، یک سری مسیحیان ارتودوکسی نیز وجود دارند که جشن کریسمس را به روز 7 ژانویه موکول می کنند!

 

 

تاریخ برگزاری کریسمس

 

کریسمس هر ساله در تاریخ 25 دسامبر (4 دی) در کشورهای مختلف دنیا جشن گرفته می شود. این جشنی که ما از آن صحبت می کنیم، با جشن سال نو میلادی فرق می کند و اصولا 7 روز زودتر از سال نو میلادی، جشن گرفته می شود. در واقع جشن کریسمس به مناسبت ولادت حضرت مسیح جشن گرفته می شود و تاریخ آن با جشن سال نو میلادی که در روز 1 ژانویه که اولین روز تقویم میلادی است، متفاوت است. اما جالب است که بدانید افراد زیادی در دنیا هستند که این دو جشن را با هم اشتباه می گیرند و فکر می کنند که کریسمس روز شروع سال جدید است و تصور می کنند که مسیحیان به مناسبت شروع سال نو میلادی، درخت های کریسمسیشان را تزئین می کنند. اما واقعیت این است که این دو جشن کاملا با هم متفاوت هستند و درخت های کریسمس هم متعلق به خود روز کریسمس هستند و وقتی که کریسمس تمام می شود، خیلی از مردم درختان کریسمسیشان را جمع می کنند و آن ها را تا روز 1 ژانویه که روز جشن سال نو است، نگه نمی دارند!

 

 

مراسم برگزاری جشن کریسمس

 

در روز کریسمس، خیلی از شهرهای دنیا غرق در جشن و سور و سات می شوند، مردم آوازهای کریسمسی می خوانند، در مهمانی ها و جشن های کوچک و بزرگ شرکت می کنند و به یکدیگر هدیه می دهند تا سالروز ولادت حضرت مسیح را به بهترین شکل ممکن جشن بگیرند. در این روز اعضای خانواده ها دور هم جمع می شوند، یک شام مفصل به همراه یکدیگر درست می کنند و ساعاتی را در کنار یکدیگر به خوبی و خوشی سپری می کنند. جالب است که بدانید این روز برای همه مسیحیان از جمله کودکان، روز بسیار مهمی است و دلیلش هم همان کادوهایی است که از والدینشان در روز کریسمس دریافت می کنند و شب های قبل از 25 دسامبر را با رویای گرفتن کادوهایشان از بابانوئل به صبح می رسانند!

 

 

حال و هوای شهرها در روز کریسمس

 

کریسمس در خیلی از کشورهای دنیا، به عنوان یک روز تعطیل رسمی شناخته می شود و به خاطر همین هم معمولا ادارات دولتی، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و خیلی از اداره جات دیگر و همین طور اداره های پست در این روز تعطیل می شوند. اما به جایش مهمانی ها و جشن های همگانی در سراسر شهر به پا می شوند و لبخند از روی لب های مردم کنار نمی رود.

 

 

درباره بابانوئل

 

بابانوئل همان پیرمرد قرمز پوشی است که می گویند در روز کریسمس به کودکان هدیه می دهد. جالب است که بدانید داستان قرمز پوش شدن بابانوئل، داستان بسیار جذابی است. در گذشته های دور، بابا نوئل ها لباس های مختلفی به تن می کردند و اصلا رنگ مشخصی برای لباس هایشان وجود نداشت. بدین معنی که بعضی از بابانوئل ها لباس سبز و بعضی هایشان هم لباس آبی رنگ و حتی یک سری هایشان لباس بنفش به تن می کردند. تا اینکه کمپانی کوکاکولا یک کمپین تبلیغاتی به راه انداخت و در آن کمپین تبلیغاتی، از بابانوئل هایی با لباس های قرمز رنگ و سفید رنگ که در اصل رنگ های سازمانی برند کوکاکولا هستند، استفاده کرد. جالب است که بدانید این کمپین تبلیغاتی به حدی گسترده بود که هنوز که هنوزه بعد از گذشت این همه سال، تمام مردم جهان بابانوئل را با لباس قرمز رنگ و سفید رنگ می شناسند و مردم یادشان رفته که بابانوئل می تواند هر لباسی با هر رنگی به تن داشته باشد!برای رزرو  تورهای لحظه آخری  و  تورهای اروپا  به وب سایت زیما سفر مراجعه بفرمایید.

 

۰۴ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران