۰۲۱۷۴۶۳۴
مکان های دیدنی استانبول

مکان های دیدنی استانبول

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

استانبول شهری است که از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است و تاریخ و فرهنگش به بهترین شکل ممکن در هم ادغام شده اند تا شهری به جذابیت و زیبایی استانبول ایجاد شود. شهری که با وجود مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری که دارد، به یکی از توریستی ترین شهرهای جهان تبدیل شده است و بین توریستان سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. با ما در آژانس زیما سفر همراه باشید تا شما را با زیباترین مکان های دیدنی استانبول آشنا کنیم تا بتوانید از زمان اقامتتان در استانبول به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و روزهایی فراموش نشدنی را در تور استانبول تجربه کنید.

 

10- برج گالاتا

 

برج گالاتا با ارتفاع 67 متری به عنوان یکی از جالب ترین مکان های دیدنی استانبول شناخته می شود. این برج چشم اندازهای بی نظیری به شهر قدیمی استانبول و محوطه های اطرافش دارد. این برج سنگی قرون وسطایی با نام برج مسیح نیز شناخته می شود و جالب است که بدانید در سال 1348 میلادی که ساخته شد، ساختمانی بلندتر از آن در استانبول وجود نداشت. این برج قرن هاست که در استانبول به عنوان یکی از مشهورترین ساختمان ها شناخته می شود و جای تعجبی ندارد اگر بگوییم که امروزه آن را به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های توریستی استانبول می شناسند. جالب است که بدانید امروزه در قسمت بالایی این برج یک کافه و رستوران ساخته اند که باعث دو چندان شدن جذابیت برج گالاتا شده اند و با این حساب، واقعا حیف است که فرصت بازدید از آن را در تور استانبول از دست بدهید.

 

 

9- موزه باستان شناسی استانبول

 

موزه باستان شناسی استانبول به عنوان یکی از مهمترین موزه های ترکیه شناخته می شود. این موزه در حقیقت از سه موزه مختلف تشکیل شده است که یکی از آن ها موزه باستان شناسی، دیگری موزه باستانی مشرق زمین و آخری موزه کاشی کاری است. جالب است که بدانید این سه موزه به صورت ترکیبی، بیش از 1 میلیون اثر تاریخی را در خود جای داده اند و از هر نظر مجموعه ارزشمندی تلقی می شود. این موزه در سال 1891 میلادی افتتاح شده است و در واقع اولین موزه ای است که در ترکیه ساخته شده است و از همان زمان ها تا کنون به عنوان یکی از مهمترین  جاذبه های گردشگری استانبول  شناخته می شود.

 

 

8- کلیسای چورا

 

کلیسای چورا یکی از اماکن دیدنی کمتر شناخته شده در استانبول است و به نسبت اماکن دیدنی دیگر این لیست، توریستان کمتری از آن دیدن می کنند. البته این بدین معنی نیست که جذابیت کمی دارد و مطمئنا اگر شما هم زمانی را در  تور ارزان استانبول  به بازدید از آن اختصاص دهید، هیچ وقت از این کار خود پیشیمان نخواهید شد. جالب است که بدانید در این کلیسا کاشی کاری های بسیار جذابی وجود دارد که تصاویری از زندگی عیسی مسیح و مادرش در آن ها دیده می شود. یک نکته جالب دیگر اینکه کلیسای چورا در گذشته یک صومعه بوده است و بعدترها به یک مسجد تبدیل شده است و نهایتا در سال 1948 میلادی به یک موزه تغییر کاربری داده است.

 

 

7- باسیلیکا سیسترن

 

باسیلیکا سیسترن به عنوان یکی از مهمترین اماکن دیدنی استانبول، یک آب انبار است که قدمتش به قرن 6 میلادی می رسد و به قدری تکنولوژی جالبی در آن به کار رفته است که هر کسی از آن بازدید می کند، از پیشرفته بودن امپراتوری روم باستان شگفت زده می شود.

 

 

6- کاخ دلمه باغچه

 

کاخ دلمه باغچه یک کاخ بسیار لاکچری و زیبا در استانبول است که از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول به حساب می آید. جالب است که بدانید زیبایی این کاخ را با کاخ ورسای فرانسه مقایسه می کنند و همین مساله نشان می دهد که این کاخ تا چه اندازه زیبا و شگفت انگیز است. کاخ دلمه باغچه را در قرن 19 میلادی با استفاده از 14 تن ورقه طلا ساخته اند و در طراحی آن از ترکیبی از سبک های معماری اروپایی و عثمانی استفاده کرده اند. جالب است که بدانید در بین سال های 1856 تا 1924 میلادی، 6 سلطان مختلف در این کاخ زندگی می کرده اند و به همین دلیل می توان گفت که این کاخ از نظر تاریخی نیز ارزش بسیار زیادی دارد. گذشته از این، جالب است که بدانید یک لوستر بسیار فاخر نیز در این کاخ وجود دارد که هدیه ای از سوی ملکه ویکتوریا بوده است و از آن به عنوان بزرگترین لوستر کریستالی سبک بوهمی دنیا یاد می کنند.

 

 

5- مسجد سلیمانیه

 

بازدیدکنندگان مسجد سلیمانیه معتقدند که این مسجد به قدری زیبا و شگفت انگیز است که با بازدید از آن احساس معنویت بالایی را تجربه می کنند. این مسجد بر روی تپه سوم استانبول واقع شده است و قدمت آن به سال 1550 میلادی می رسد. البته این مسجد در طول جنگ جهانی اول بر اثر آتش سوزی تا حدی تخریب شده است و در اواسط قرن 20، یک سری بازسازی روی آن انجام شده است. نکته جالب دیگر در مورد این مسجد این است که وقتی گنبدش ساخته شد، بزرگترین گنبد کل امپراتوری عثمانی به حساب می آمده است و این نشان از اهمیت والای این مسجد در تاریخ ترکیه دارد.

 

 

4- بازار بزرگ استانبول

 

بازار بزرگ استانبول بیش از 5،000 فروشگاه را در خود جای داده است و یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان به حساب می آید. جالب است که بدانید روزانه بیش از 250،000 نفر از این بازار دیدن می کنند و در آن انواع و اقسام وسایل از زیورآلات گرفته تا قالیچه و ادویه و همین طور عتیقه جات به فروش می رسد. نکته جالب دیگر اینکه قدمت این بازار به سال 1461 میلادی می رسد و امروزه درآن دو مسجد، چهار فواره و دو حمام سنتی نیز وجود دارد و با همه این ها، واقعا حیف است که فرصت گشت و گذار و خرید در چنین بازاری را در تور استانبول از دست بدهید.

 

 

3- کاخ توپکاپی

 

کاخ توپکاپی به عنوان یکی از اصلی ترین مکان های دیدنی استانبول شناخته می شود. این کاخ از نظر تاریخی، کاخ بسیار ارزشمندی به حساب می آید و دور تا دور آن 5 کیلومتر دیوار سنگی به همراه 27 برج دیدبانی وجود دارد. قدمت کاخ توپکاپی به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول به قرن 15 میلادی می رسد. این کاخ روی یک تپه واقع شده است و چشم انداز جالبی به دریای مرمره، تنگه بسفر و گلدن هورن دارد. جالب است که بدانید زمانی این کاخ محل زندگی رسمی و سلطنتی سلاطین امپراتوری عثمانی و دولت ترکیه بوده است. اما امروزه به یک موزه تبدیل شده است و آن را به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین کاخ جهان می شناسند.

 

 

2- مسجد آبی

 

مسجد آبی را در اوایل قرن 17 میلادی ساخته اند و هنوز که هنوزه به عنوان یک مسجد، کاربری فعال دارد. این بدین معنی است که هنوز که هنوزه مردم در آن نماز می خوانند و به همین دلیل بازدید از آن در حوالی ساعات نماز ممنوع می شود. در این مسجد بیش از 20،000 کاشی  کار شده است که باعث جذابیت هرچه تمام تر آن شده اند. از همه جالب تر اینکه نامگذاری این مسجد به این خاطر انجام شده است که گنبد آن و همین طور محوطه داخلیش با کاشی های آبی رنگ تزئین شده اند.

 

 

1-ایاصوفیه

 

جالب است که بدانید ایاصوفیه تا به حال در خدمت مذهب های گوناگونی بوده است. در ابتدا ایاصوفیه در سال 537 میلادی به عنوان یک باسیلیکا ارتودوکس یونانی ساخته شد. بعدترها در قرن 12 میلادی به یک کلیسای کاتولیک رومی تغییر کاربری داد. بعد از آن هم در سال 1453 میلادی به یک مسجد تبدیل شد و نهایتا در سال 1931 میلادی به روی عموم بسته شد. جالب است که بدانید ایاصوفیه در سال 1935 میلادی به یک موزه تبدیل شد و به همین خاطر هم هست که می توان گفت مهمترین بنایی است که تا به حال استانبول به چشم خود دیده است. با این حساب جای تعجبی ندارد اگر بگوییم که ایاصوفیه مهمترین جاذبه گردشگری استانبول است و اگر کسی از آن در  تور لحظه آخری استانبول  بازدید نکند، انگار اصلا به استانبول سفر نکرده است.

 

۰۹ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران