۰۲۱۷۴۶۳۴
هرآنچه باید درباره فرودگاه جدید استانبول بدانید

هرآنچه باید درباره فرودگاه جدید استانبول بدانید

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

با بیش از 15 میلیون جمعیت، استانبول بزرگترین شهر ترکیه و یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه به حساب می آید. همان طور که می دانید، از قدیم الایام محبوبیت استانبول بین توریستان سراسر جهان زیاد بوده است و هر سالی که می گذرد، این محبوبیت بیشتر هم می شود و افراد بیشتری اقدام به تور استانبول می کنند و افراد بیشتری استانبول را به عنوان مقصد گردشگریشان انتخاب می کنند. اصلا به خاطر همین هم مقامات استانبول مجبور شدند که به جای فرودگاه آتاتورک استانبول که روزی به عنوان یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان شناخته می شد، فرودگاه جدیدتر و بزرگتری را در استانبول بسازند. با ما در آژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر همراه باشید تا شما را بیشتر با فرودگاه جدید استانبول آشنا کنیم و هر آنچه باید درباره فرودگاه جدید استانبول بدانید را به شما بگوییم.

 

 

درباره فرودگاه های استانبول

 

فرودگاه آتاتورک رسما در ماه آوریل سال 2019 بسته شد، اما این بدین معنی نیست که از آن موقع، فقط یک فرودگاه، آن هم فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول، در این شهر بزرگ و توریستی باقی ماند. بله مسلما درب های فرودگاه آتاتورک با آمادگی قبلی بسته شدند و از همان زمان در یک فرودگاه جدیدتر و بهتر به نام فرودگاه جدید استانبول به توریستان این شهر، سرویس دهی شد. جالب است که بدانید از همان زمانی که فرودگاه آتاتورک بسته شد، بیشتر توریست ها بلیط هواپیما استانبول خود را به مقصد فرودگاه جدید استانبول رزرو کردند و از همان زمان توجه و استقبال توریستان از این فرودگاه جدید و نوپا نمایان شد. جالب است که بدانید اولین پرواز از فرودگاه جدید استانبول در ماه اکتبر 2019 اتفاق افتاد و موفقیت آن از همان زمان به همگان نشان داده شد. جالب است که بدانید هزینه ساخت فرودگاه جدید استانبول برای دولت ترکیه، چیزی حدود 12 میلیون دلار بوده است.

 

 

علت ساخت فرودگاه جدید استانبول

 

فرودگاه جدید استانبول به خاطر رشد سریع ایرلاین های ترکیه ساخته شد و به گونه ای ساخت آن برنامه ریزی شد که توریستان در آن خدمات و سرویس های بسیار لاکچری دریافت کنند تا از همان لحظه ورودشان به ترکیه، احساس خوبی به این کشور پیدا کنند و بتوانند از لحظه لحظه سفرشان به استانبول استفاده کنند. به همین خاطر هم خیلی سریع توریستان به استفاده از فرودگاه جدید استانبول علاقه پیدا کردند و خیلی زودتر از آنچه که جهانیان فکرش را می کردند، بازخوردهای مثبت در مورد فرودگاه جدید استانبول در اخبار و سوشیال مدیا زیاد شد. به خاطر همین هم هست که اکثر توریستان علاقه دارند که بلیط ارزان هواپیما استانبول خود را به مقصد فرودگاه جدید استانبول رزرو کنند و از خدمات این فرودگاه بهره ببرند.

 

 

مساحت فرودگاه جدید استانبول

 

فرودگاه جدید استانبول در زمینی به مساحت 76 میلیون متر مربع ساخته شده است و به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان شناخته می شود. جالب است که بدانید در حال حاضر، این فرودگاه قابلیت این را دارد که به 90 میلیون مسافر در طول سال سرویس دهد. البته این را هم بگوییم که بخش هایی از فرودگاه جدید استانبول هنوز که هنوزه در حال ساخت هستند و تخمین زده شده که وقتی ساخت تمامی بخش های فرودگاه جدید استانبول به اتمام برسد، امکان جا به جایی 200 میلیون مسافر در طول سال در این فرودگاه ممکن می شود. جالب است که بدانید در حال حاضر، سه تا از باندهای فرودگاه جدید استانبول فعال هستند و گفته می شود که دو تای دیگر آن ها هم تا سال 2028 به بهره برداری می رسند. جالب تر از همه اینکه قرار است وقتی ساخت این فرودگاه تمام و کمال به اتمام برسد، به بیش از 100 ایرلاین و 300 کشور جهان سرویس دهی داشته باشد و این بدین معنی است که فرودگاه جدید استانبول به یکی از اصلی ترین فرودگاه های جهان تبدیل خواهد شد.

 

 

بخش های فرودگاه جدید استانبول

 

اگر نگاهی به نقشه فعلی فرودگاه جدید استانبول بیندازید، می بینید که ساخت و ساز اولین فاز آن که از یک فضای ترمینال بزرگ با مساحت 1.4 کیلومتر مربعی تشکیل شده است، کامل شده است. جالب است که بدانید در فاز اولیه این پروژه، یک مرکز خرید بزرگ وجود دارد که خرید از آن شامل هزینه گمرک نمی شود و توریستان می توانند خریدشان را در آن انجام دهند. قسمت جالب ماجرا این است که دیزاین این مرکز خرید بر اساس تنگه بسفر که استانبول را به دو بخش اروپایی و استانبولی تقسیم کرده است، انجام شده است. گذشته از این، یک هتل 451 اتاق خوابه نیز در فرودگاه جدید استانبول ساخته شده است و یک برج کنترل پرواز با طرح گل لاله نیز در این فرودگاه افتتاح شده است.

 

 

نحوه دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر استانبول

 

اگر شما با رزرو بلیط هواپیما استانبول به مقصد فرودگاه جدید استانبول وارد این شهر بشوید، راه های مختلفی برای رسیدن به مرکز شهر استانبول دارید. شما می توانید برای دسترسی به مرکز شهر استانبول از فرودگاه جدید استانبول، از اتوبوس ها، تاکسی ها، ماشین های اجاره ای و یا مترو فرودگاه استفاده کنید. اتوبوس های فرودگاه بین ساعت 6 صبح تا 1 بامداد کار می کنند و هزینه کرایه شان هم چیزی بین 1 تا 4 دلار است که اصولا مبلغ مناسبی برای تردد بین فرودگاه جدید استانبول و مرکز شهر استانبول به حساب می آید. گذشته از اتوبوس، شما با استفاده از تاکسی های فرودگاه و یا ماشین های اجاره ای فرودگاه نیز به راحتی می توانید از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر استانبول دسترسی پیدا کنید. البته مهم است که بدانید اصولا هزینه کرایه تاکسی های استانبول در  تور استانبول  بالا است و به همین دلیل ما خیلی استفاده از آن ها را به توریستان توصیه نمی کنیم.  گذشته از همه این ها، یک خط مترو نیز از استانبول به فرودگاه جدید استانبول کشیده شده است که البته هنوز در حال ساخت و ساز است و هنوز امکان استفاده از آن وجود ندارد. اما مسلما وقتی که افتتاح شود، دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر استانبول از این هم ساده تر می شود و مسلما بسیاری از توریستان این روش را برای تردد بین مرکز شهر استانبول و فرودگاه جدید استانبول انتخاب خواهند کرد.

۱۰ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران